سرویس اقتصادی : حقوق کارمندان دولت احتمالا سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. براساس ابلاغیه بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳، حقوق کارکنان دولت در سال آینده نسبت به امسال با افزایش ضریب ریالی ۲۰ درصدی همراه خواهد بود؛ این یعنی حقوق از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌رسد. سال گذشته حداقل دریافتی کارکنان دولت به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید؛ آن هم با افزایش ۲۰ درصدی.

سرویس اقتصادی : امروز بازار ارز با گپ مثبت بازگشایی شد و قیمت دلار در کانال ۵۲ هزار تومانی قرار گرفت. روند قیمت این اسکناس در پایان معاملات روز جاری کمی تعدیل شد و دلار به کانال ۵۱ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

سرویس اقتصادی : قیمت دلار که ساعات ابتدایی روز شنبه ۴ شهریور ماه روی مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت با بازگشایی بازار یک کانال عقب نشست.

سرویس اقتصادی : حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری  در باره «طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» داشت: طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حالی توسط دولتی‌ها مطرحی می‌شود که در واقع دولت برای اینکه بتواند خانواده خودش را در این قالب تعریف کند، از یک غلط مسطلح استفاده کرده و حرف از همسان سازی می‌زند.

سرویس اقتصادی : در شرایطی که بسیاری از مشاغل برای فرار های مالیاتی ترفندهای مختلفی را به کار می برند اما این بار سازمان امور مالیاتی بر خلاف سال های گذشته قوی تر وارد عمل شده و با تفاهم نامه های مختلفی که با دستگاه ها منعقد کرده است بساط تمام اصنافی که به نوعی قصد فرار مالیاتی را داشته اند را جمع کرده است.

سرویس اقتصادی : سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نظام فعلی مالیات ستانی در کشور گفت: سود سپرده اشخاص حقیقی در بانک‌ها هم مشمول مالیات می‌شود.

سرویس اقتصادی : فرشاد مومنی در همایش « قائم مقام فراهانی پیشگام اندیشه توسعه در ایران » گفت: برگزاری این همایش در واقع یک پیام کلیدی دارد که به نظر من بیش از هر چیزی به درد حکومتگران فعلی می خورد و آن پیام این است که وقتی حکومتی به توسعه پشت می کند و اراده ای برای حرکت به سمت توسعه از خود نشان نمی دهد، جایگزینش بی ثباتی و ناامنی نظام وار و نابرابری ناموجه کشنده و وابستگی های ذلت آور به دنیای خارج و فقر و فلاکت فراگیر و عمومی است!

سرویس اقتصادی : شاخص بورس تهران امروز با ریزش ۶۴ هزار واحدی، به زیر کانال دو میلیون واحد سقوط کرد و در جایگاه یک میلیون و ۹۵۶ واحد ایستاد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاخص بورس تهران طی یک هفته گذشته در حدود ۲۰۱ هزار و ۸۹۹ واحد و در طول یک ماه گذشته ۲۲۶ هزار و ۱۷۷ واحد سقوط کرده است. این یعنی فقط در یک هفته بازار سرمایه ۹.۳ درصد و در یک ماه ۱۰.۳ درصد ریزش داشته است.

سرویس اقتصادی : کارگران برای احقاق حق باید به قدرت جمعی خود تکیه کنند نه به چیز دیگری، این یک واقعیت مسلم است؛ کارگران اگر متحدانه و همبسته مطالبه‌گری کنند، خواسته‌های برحق‌شان چنین دور از دسترس و رویایی نخواهد ماند.

سرویس اقتصادی : جدال مرزی بر سر تعیین مرز‌های آبی ایران حالا وارد مرحله تازه‌ای شده است، مرحله‌ای که دیگر مساله تنها بحث بر سر تعین سیاست‌های منطقه‌ای و امنیت نیست بلکه وارد حوزه انرژی و اقتصاد کشور نیز شده است.

سرویس اقتصادی : مرتضی افقه، استاد اقتصاد، در آغاز درباره طرح‌های دولت برای کاهش تورم و نتیجه ی رکود برای اقتصاد  گفت: متأسفانه، دولت از همان ابتدا هم طرح‌ها و اقداماتش مبهم بود، برای کسانی که اقتصاد ایران را می‌شناسند این اقدامات هیچ کمکی نمی‌کند، اگر هم کمک کند ابعاد اندکی دارد.

سرویس  اقتصادی : اخبار سیاسی از همه طرف، میدان فردوسی را شلوغ و خلوت می‌کند؛ روزی قیمت دلار با سرعت عجیبی افزایشی می‌شود و دلاربازان برای خرید سر و دست می‌شکنند و روزی پرنده‌ای در میدان فردوسی پر نمی‌زند و همه چشم به راهند.

صفحه1 از7

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن