برخورد با بلیت فروشان متخلف نوروزی

18 اسفند 1401
نویسنده:  

در هفته ای که گذشت پیش فروش بلیت های نوروزی آغاز شد، اما مردم از نحوه عرضه بلیت های نوروزی ناراضی هستند از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقد هستند که بازار مسکن دچار گرانی خواهد شد.

به گزارش سیاست گستر به نقل از خبرنگار مهر، در هفته‌ای که گذشت وضعیت بلیت فروشی نوروز تعریفی نداشت و متقاضیان بلیت‌های نوروزی با مشکلاتی مواجه شدند.

درادامه مهم‌ترین اخبار حوزه راه و مسکن می‌آید.

۷۰ درصد پروازها در زمان مقرر و بدون تأخیر انجام می‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت :۷۰ درصد پروازها در زمان مقرر و بدون تأخیر انجام می‌شود.

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در جلسه شورای عالی سازمان هواپیمایی کشور و ایرلاین‌ها گزارشی از تأخیر در پروازها ارائه کرد و گفت: بر اساس آمارها حدود ۳۰ درصد از پروازها تأخیر دارند و ۷۰ درصد پروازها در زمان مقرر خود انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از این ۳۰ درصد تأخیرهای پروازی، تأخیرهای بالای ۸ ساعت شامل ۲ درصد، تأخیرهای بین ۵ تا ۸ درصد ۵ درصد، تأخیرهای ۴ تا یک ساعت ۱۳ درصد و تأخیرهای نیم تا یک ساعت نیز ۸ درصد را شامل می‌شود که تلاش خواهد شد این میزان تاخیرها نیز روند کاهشی‌تری داشته باشد.

محمدی‌بخش تاکید کرد: در حوزه هوایی هم در ایام کرونا و هم در سایر ایام، صنعت هوایی موفق عمل کرد.

قرارداد نوسازی بیش از ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده منعقد شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی ۳۷ هزار و ۱۵۰ واحد خواهان تسهیلات نوسازی دربافت فرسوده خبر داد وگفت: بانک مسکن در سال‌جاری با بیش از ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده قرارداد منعقدشد

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با ارائه آماری در خصوص معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده و معرفی آنها به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد، توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۷ هزار و ۱۵۰ واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات نوسازی معرفی شد که تاکنون با ۱۵ هزار و ۵۰ واحد عقد قرارداد انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: شرکت بازآفرینی شهری ایران طبق قرارداد عاملیت، واحدهایی که شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات نوسازی دارند از سوی شرکت بازآفرینی مستقیم به بانک مسکن معرفی می‌کند. در خصوص سایر بانک‌ها نیز وزارت راه و شهرسازی خود معرفی به بانک‌ها را انجام می‌دهد و پرداخت تسهیلات نیز از سوی سایر بانک‌ها انجام می‌شود.

چرا آپارتمان‌سازی گره کور کلاف مسکن را باز نمی‌کند؟

با توجه به تورم مصالح ساختمانی و زمانبر بودن ساخت مسکن آپارتمانی، کارشناسان معتقدند تنها با ساخت مسکن به شیوه تدریجی مسکن به متقاضی واقعی خود می‌رسد.

شاید پررنگ‌ترین وعده‌ی رئیسی را بتوان ساخت ۴میلیون در ۴ سال قلمداد کرد. رئیس جمهور در مصاحبه‌های متعددی بیان کرد که ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال علاوه برآنکه وعده‌ی ماست؛ ضرورت کشور است و راهی جز این برای حل مسئله‌ی مسکن وجود ندارد. پس از سال‌ها کم‌کاری و عقب‌ماندگی در حوزه‌ی ساخت مسکن، چنین نگاهی امیدواری‌ها نسبت به تغییری بزرگ و جبران عقب ماندگی در این حوزه را افزایش داد. این در حالی است که ساخت و تحویل کمتر از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان، در بیش از یک سال و شش ماه از عمر دولت سیزدهم نشان می‌دهد که همچنان سرعت ساخت مسکن به مراتب از نیاز کشور عقب‌تر است.

بنابر تخمین آمار ازدواج در ۱۰ سال آینده، واحدهای نیازمند تخریب و نوسازی و ناترازی تعداد مسکن دربرابر خانوار، کمبود ۶میلیون مسکن در کشور محرز است. که این عدد نیاز ضروری به رشد جهشی در ساخت مسکن را بیان می‌کند. کارشناسان آنچه تاکنون بعنوان رویکرد اصلی در حوزه‌ی مسکن اتخاذ شده را، سیاست بلندمرتبه‌سازی و توسعه‌ی عمودی شهر بیان می‌کنند. مشخص است که دولت سیزدهم نباید از همان راهکار قبلی، توقع تغییر و حصول نتیجه‌ای متفاوت را داشته باشد

در این خصوص هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: به دلایل متعددی توسعه‌ی افقی و ساخت مسکن تک‌طبقه، بهترین راه برون‌رفت از این وضعیت و جبران عقب ماندگی‌های گذشته است.

برخورد با متخلفان بلیت فروشی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مردم تخلفات شرکت‌های هواپیمایی را اطلاع دهند تا با آنها برخورد شود.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص کمبودهای بلیت نوروزی به مهر گفت: مردم اگر مشکلی دارند به ما اطلاع دهند در مورد چارترها مرجع نظارت کننده سازمان هواپیمایی است و عملکرد آژانس‌ها باید طبق قوانین بین المللی باشد که از سوی سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است و رسانه‌ها باید کمک کنند تا مردم آگاهی از حق خودشان پیدا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: آژانس‌های فروش بلیت نمی‌توانند به زور تور به مردم بدهند اگر شخصی بلیت می‌خواهد باید به آن فروخته شود و با توجه به اینکه برخی از ایرلاین‌ها مجبور هستند که چارتری با تور بفروشند با توجه به انیکه دلایل اقتصادی ندارد اما مجبور هستند.

یازرلو، تصریح کرد: عمر متوسط ۳۳۵ فروند هواپیمای موجود در ناوگان حدود ۲۷ سال است و حدود ۱۷۵ فروند ناوگان فعال عمر متوسط ۲۶ سال دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بالا بودن متوسط عمر ناوگان ارتباط معکوسی با در دسترس بودن هواپیماها دارد به مهر، توضیح داد: عمر ناوگان هوایی بین ۱۵ تا ۲۰ سال، ۹۵ درصد، ۲۵ سال ۷۰ درصد و۳۰ سال ۵۵ درصد در دسترس است.

تحول صادراتی در گرو تحولات ریلی

مدیرعامل راه آهن در افتتاحیه بندر خشک ریلی تهران در اسلامشهر گفت: این بندرخشک ریلی تحول صادراتی را به همراه خواهد داشت.

میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن گفت: بهره برداری بندر خشک ریلی تهران تحولات صادراتی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند جهشی در حوزه باری بین المللی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه اولین قطار باری از بندرعباس به تهران رسیده است با توجه به اینکه اسلامشهر در منطقه کارخانه تولیدی است و این قطارهای باری می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای جهش تولید، کاهش آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد داشت.

مدیرعامل راه آهن در ادامه افزود: با توجه به حمایت‌های دولت سیزدهم و تسریع در تکمیل بخش‌های ریلی نشان حمایت از بخش خصوصی دارد و این خط ریلی الگویی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار دولت است و می‌تواند کمک بخش خصوصی را افزایش دهد.

وی در ادامه از هاب بندر خشک ریلی گفت: هاب بندر خشک ریلی در مرکز کشور ایجاد شده است و حتی بارگیری و تخلیه بار از این خط ریلی به صورت تستی تا کنون سه بار صورت گرفته است.

درآمدزایی کریدورها بیشتر از نفت خواهد بود

وزیر راه وشهرسازی فاز نخست بندر خشک ریلی تهران در اسلامشهر ضمن قدردانی از مدیران گذشته و بخش خصوصی افتتاح کرد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه ریلی در خصوص بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی می‌تواند کمکی بر دولت باشد و این بخش خصوصی می‌تواند کیفیت را مردم سازه کند و مردم رضایتمندی از عملکردها داشته باشند در این خصوص دو نکته برای گفتن وجود دارد.

وی در ادامه اولین نکته را اینگونه بیان کرد: یکی استفاده از توسعه‌های بنادری است که در هفته گذشته در بوشهر بندر نگین هرمزگان افتتاح شد و در آنجا رئیس جمهور توسعه اقتصاد دریایی را ابلاغ و مصمم و پیگیر اجرایی شدن این توسعه است که این امر با کمک بخش خصوصی عملی خواهد شد. با توجه به اینکه عملکرد بندر خشک جایگاه مثبتی دارد و می‌تواند در عرصه تجارت کمکی بر فعالین باشد.

وزیر راه و شهرسازی نکته دوم را گفت: افتتاح این ریل که یکی از مهمترین اتصالات ریلی محسوب می‌شود چرا که کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب متصل می‌کند. خطوط رشت- آستارا که به آذربایجان و روسیه متصل است از تهران به جنوب وصل خواهد شد و این ریل می‌تواند کانون ترمینال‌های اصلی باشد و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است در خصوص توسعه ریلی با شرکای خارجی و داخلی بهره مند هستیم در حال حاضر دولت پذیرای سرمایه گذاران خصوصی است.

وی در پایان بیان کرد: توسعه ریلی می‌تواند درآمدزایی بیشتر از درآمدزایی‌های نفتی داشته باشد چرا که این کریدورهای بین الملی راهبرد تجاری دارند.

برآورد افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی در نوروز

مجید علی نازی گفت: ۶۴ لندینگ‌کرافت، ۲ هزارنفربرای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها ،۴۸ شناور مسافری دریایی و ۱۲۰ شناور امداد و نجات آماده خدمت‌رسانی به منظور انجام سفرهای دریایی نوروز هستند.

مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی، اظهار کرد: در ارتباط با سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی تشکیل شد و از هم اکنون، بخش‌های مرتبط در حال آماده باش قرار گرفته‌اند و جلسات هماهنگی با تمامی نهادهای لشگری و کشوری در دستورکار قرار دارد و طبق دستورالعمل کمیته حمل‌ونقل دریایی فعالیت‌ها پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: در همین راستا حدود ۶۴ فروند لندینگ کرافت که می‌توانند ۲ هزار و ۷۲۰ خودرو را حمل کنند آماده شده است و بازرسی‌های مربوط به ایمنی و کنترل شناورهای مسافری و تفریحی صورت پذیرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شناورهای تفریحی از جلیقه‌ها و حلقه‌های نجات برخوردار خواهند بود تا شاهد ایمنی هرچه بیشتر سفرها و حفظ جان مسافران دریایی باشیم، عنوان کرد: همچنین به مالکان شناورهای مسافری الزام کرده‌ایم در خصوص نوسازی منسوجات، کفپوش‌ها و امکانات رفاهی داخل سالن‌ها، اقدام کنند.

آیا مسکن بازهم گران می‌شود؟

عضو کانون انبوه سازان گفت: مسکن یک کالای سرمایه‌ای و عمری است با توجه به افزایش قیمت‌ها این کالا نیز افزایش قیمت خواهد داشت.

ایرج رهبر، عضو کانون انبوه سازان درخصوص افزایش قیمت مصالح و تأثیر آن روی ساخت و سازها به مهر گفت: انبوه ساز اصلی ترین کار ساخت وساز در هر شرایط است با توجه به افزایش قیمت‌ها دولت باید توافقاتی با انبوه سازان داشته باشد تا مسئله ساخت و سازهای مسکن ملی یا بافت‌های فرسوده برطرف شود.

وی علت افزایش قیمت مصالح را اینگونه بیان کرد: افزایش قیمت مصالح بستگی به اقتصاد کلان کشور دارد با توجه به اینکه دلار روزانه قیمت گذاری می‌شود و همه کالاها نه تنها مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده است بنابراین دولت باید برای جلوگیری از این امر راهکاری بیاندیشد. به طور مثال دولت امتیازاتی به کارخانه‌های فولاد و سیمان و.... دهد تا تولید را افزایش دهند که هم کالاها صادر شود و هم برای ساخت مسکن در داخل هم مشکلی ایجاد نشود این بستگی به مدیریت مسؤولین در این حوزه دارد.

عضو کانون انبوه سازان از تأثیر افزایش قیمت مصالح بر بازار مسکن به مهر گفت: مسؤولین با انبوه سازان به توافق خواهند رسید اما مردم هم آماده افزایش قیمت در بازار مسکن باشند چرا که مسکن یک کالای سرمایه‌ای و عمری است.

برقراری خط مستقیم کشتیرانی ایران- ونزوئلا

سفارت ایران در کاراکاس اعلام کرد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران-ونزوئلا از بهمن ۱۴۰۱ برقرار شده است.

سفارت ایران در کاراکاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: خط مستقیم کشتیرانی بین ایران-ونزوئلا با هدف حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان ایران و ونزوئلا از بهمن ۱۴۰۱ برقرار گردیده است.‌

در بیانیه سفارت ایران آمده است: «ضمن تشکر از مدیران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می‌رساند خط مستقیم کشتیرانی بین ایران-ونزوئلا با هدف حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان دو کشور از بهمن ۱۴۰۱ برقرار گردیده است. اولین کشتی بین دو کشور در بهمن ماه ۱۴۰۱ حرکت کرده و متعاقباً هر سه ماه یک کشتی به ونزوئلا اعزام خواهد شد.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

نظرات کاربران

  • سارا سارا پنج شنبه, 18 اسفند 1401

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن