زلنسکی شرط مذاکره صلح را اعلام کرد

11 تیر 1402
نویسنده:  

سرویس بین الملل : رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با نخست وزیر اسپانیا گفت، دولت کی‌یف آماده مذاکرات برای پایان دادن به درگیری است، اگر نیرو‌های روسی به صورت کامل از دونباس (شرق اوکراین) و کریمه عقب نشینی کنند.

به گزارش سیاست گستر اظهارات ولودیمیر زلنسکی، بیانگر این مساله است که این کشور شاید به دنبال مذاکرات صلح باشد، اگر که ضد حمله علیه نیرو‌های روسی باعث شود تا این نیرو‌ها از کریمه خارج شوند.

 


زلنسکی در جریان دیدار و نشست خبری مشترک با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در کی‌یف گفت: "مرز‌های ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ مرز‌های ما نیستند. آن‌ها خط ارتباطی بین ما و اشغالگران هستند."


اوایل روز شنبه، روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد مقام‌های اوکراینی به ویلیام برنز، رئیس سیا در جریان سفر اخیرش به کی‌یف گفته بودند که آن‌ها درباره دستیابی به مرز با کریمه سرسخت هستند و بعدا قصد دارند با تهدید به هدف قرار دادن شبه جزیره کریمه، کرملین را به مذاکرات صلح وادار کنند.

زلنسکی در ادامه گفت: آیا برای سازش دیپلماتیک آماده‌ایم و اگر ما به مرز‌های ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ دست پیدا کنیم آنوقت برای چه نوع سازش دیپلماتیکی آماده هستیم؟ ما زمانی واقعا برای یک نوع از دیپلماسی آماده خواهیم بود که در مرز‌های واقعی خود باشیم، همان مرز‌هایی که بر اساس قوانین بین‌الملل است.


رئیس جمهوری اوکراین مساله عضویت در ناتو را نیز مطرح کرد و افزود، بر این باور است که ائتلاف نظامی ناتو دلایل زیادی دارد که اوکراین را برای پیوستن به خود دعوت کند./بهار

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن