احتمال سرقت کمک‌های دولت آمریکا

10 تیر 1402
نویسنده:  

سرویس بین الملل : یک نهاد بازرسی فدرال در آمریکا اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از کمک‌های مالی دولت در دوران همه­‌گیری کووید ۱۹ «به طور بالقوه» به سرقت رفته و اداره کسب‌وکارهای کوچک آمریکا به‌دلیل عجله در توزیع این کمک‌ها بر این مسئله با دقت نظارت نکرده است.

بازرس کل اداره کسب‌وکارهای کوچک آمریکا در گزارش خود افزود که حداقل ۱۷ درصد از وام‌های اضطراری دولت فدرال و چک‌هایی که برای حفاظت از موسسات اقتصادی کوچک صادر شده است، به عوامل کلاهبردار پرداخت شده‌اند.


در طول همه‌گیری کووید ۱۹ اداره کسب‌وکارهای کوچک آمریکا حدود ۱.۲ تریلیون دلار کمک اضطراری را توزیع کرد. هدف از این کمک‌ها حفاظت از موسسات اقتصادی کوچک بود.


این اداره در واکنش به این گزارش گفت که رقم اعلام شده از سوی بازرس کل دقیق نیست و این نهاد فدرال میزان کلاهبرداری را بسیار بیش از رقم واقعی تخمین زده است.

این اداره افزود که کارشناسان آن رقم کلاهبرداری در دریافت کمک مالی از دولت فدرال را حدود ۳۶ میلیارد دلار تخمین می‌زنند و به احتمال فراوان بیش از ۸۶ درصد از این کلاهبرداری‌ها سه سال پیش و دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ روی داده است.دفتر بازرسی کل اداره کسب‌وکارهای کوچک آمریکا در گزارش خود خاطرنشان کرد که ۱۳۹ میلیارد از اين ۲۰۰ میلیارد دلار مربوط به وام‌های اضطراری و حدود ۶۴ میلیارد دلار نیز مربوط به چک‌های حفاظت از موسسات اقتصادی کوچک بوده است.کلاهبرداری در کمک‌های مالی دولت فدرال در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ در آمریکا به یک مسئله جدی بدل شده و تحقیقات متعددی در این مورد به جریان افتاده است.


در همین زمینه مریک گارلند، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا، دو سال پیش برای بررسی این موارد یک ستاد ویژه تشکیل داد.


وزارت دادگستری آمریکا پارسال کوین چمبرز، يک دادستان فدرال، را به عنوان رئیس تحقیقات مربوط به کلاهبرداری از کمک مالی دولت فدرال در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ منصوب کرد.


بازرس کل وزارت کار آمریکا نيز شهریور پارسال گفت که به احتمال فراوان کلاهبرداران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با روش‌هایی نظیر استفاده از شماره خدمات اجتماعی افراد متوفی، بیش از ۴۵ میلیارد دلار از کمک هزینهٔ بیکاری پرداختی دولت را به سرقت برده‌اند.در همان ماه دادستانی فدرال علیه ده‌ها متهم به سرقت ۲۵۰میلیون دلار از کمک‌‌های دولتی برای تغذيه کودکان نیازمند در دوران همه‌گیری کرونا کیفرخواست صادر کرد.


دی‌ماه سال گذشته نیز یک نهاد بازرسی دیگر گزارش داد که حدود ۵.۴ میلیارد دلار از کمک هزینه‌های ویژه دولت در دوران همه‌گیری کرونا به دست افرادی رسیده که شماره خدمات اجتماعی آن‌ها مشکوک است./بهار

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن