جنگنده قدرتمند روسی در ونزوئلا سقوط کرد

13 تیر 1402
نویسنده:  

سرویس بین الملل : جنگنده‌ سوخو ۳۰ که در منطقه کوهستانی شمالی ونزوئلا سقوط کرد از بهترین جنگنده‌های ساخت روسیه است.

به گزارش سیاست گستر به نقل از خبرآنلاین، نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا در توییتر از سقوط یک فروند جت جنگنده سوخو ۳۰ نیروی هوایی این کشور و جان باختن یک خلبان خبر داده است.


این جنگنده یکی از ۲۴ جنگنده‌ای است که در ونزوئلا در زمان حکمرانی هوگو چاوز از روسیه خریداری کرد تا جانشین ناوگان قدیمی‌ میراژهای این کشور شوند.
سوخو ۳۰ یکی از قدرتمندترین و ثابت‌شده‌ترین جنگنده‌های جهان از لحاظ برد، میزان سلاحی که حمل می‌کند و مجموعه حسگرها است.

این جنگنده با مجهز شدن به تسلیحاتی چون موشک هدایت فعال راداری آر ۷۷ ، موشک آر ۲۷ و موشک کروز خا ۳۱ کریپتون با اهداف هوایی و زمینی درگیر می‌شود.


هر چند توانایی این پرنده از سوخو ۳۵ پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود اما یکی از به صرفه‌ترین جنگنده‌های ساخت روسیه به شمار می‌رود. بر اساس برخی گزارش‌ها این پرنده علیرغم قیمت پایین‌تر توانایی بیشتری از اغلب جنگنده‌های غربی هم نسل خود دارد.


روسیه پس از موفقیت طرح سوخو ۳۰ فلانکر، نوع جدیدی از این هواپیما به نام سوخو ۳۰ اس‌ام را با قابلیت های پیشرفته توسعه داد. فلانکرهای جدید با تجهیزات رادیویی الکترونیکی پیشرفته با هدف شناسایی و شناسایی اهداف هوایی در فواصل دور ساخته شدند. از تغییرات دیگر جنگنده‌های جدید می‌توان به موتورها، رادارها و سلاح‌های هوشمند جدید اشاره کرد.


این جنگنده چند منظوره را می‌توان در عملیات ضد هوایی، ضد زمینی و ضد دریایی به کار گرفت.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن