برنامه ایلام ماسک برای توئیتر

12 ارديبهشت 1401
نویسنده:  

ایلان ماسک اعلام کرده است پیام‌های مستقیم توئیتر باید به‌طور سرتاسری (E2EE) رمزنگاری شوند.

سیاست گستر ، علم و فناوری ؛ بدین‌ترتیب حریم خصوصی کاربران هنگام ارسال پیام‌های شخصی افزایش می‌یابد. از زمانی‌که ایلان ماسک تمایل خود را به خرید توئیتر اعلام کرد تا نهایی شدن این قرارداد، شاهد انتشار خبرهای مختلفی درمورد این شبکه‌ی اجتماعی بوده‌ایم. مدیرعامل تسلا به‌تازگی درمورد تعدیل محتوا در این پلتفرم اجتماعی صحبت‌هایی کرده است.
 
ماسک اوایل هفته‌ی جاری نیز موضع خود را درمورد رمزنگاری پیام‌های خصوصی در توئیتر اعلام و خاطرنشان کرد پیام‌های توئیتر مثل سیگنال و دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسان ایمن، باید به‌طور سرتاسری رمزنگاری شوند.ماسک چند روز پس از خرید توئیتر، بیانیه‌ای درمورد اعمال رمزنگاری سرتاسری (E2EE) منتشر کرد. پیاده‌سازی E2EE با اهدافی که ماسک برای این پلتفرم در نظر گرفته مطابقت دارد که شامل بهبود توئیتر با قابلیت‌های جدید، منبع‌باز شدن الگوریتم‌ها به‌منظور افزایش اعتماد، مبارزه با ربات‌های هرزنامه و احراز هویت است.
 
درحال‌حاضر هر پیام مستقیمی که بین کاربران توئیتر ارسال می‌شود، توسط فرستنده، گیرنده و مدیران توئیتر با سطح دسترسی سیستم، قابل مشاهده است. این وضعیت برای کاربر معمولی چه معنایی دارد؟پیام‌های مستقیم کاربران که معمولاً برای ارتباطات خصوصی بین طرفین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌هیچ‌وجه خصوصی نیست، زیرا مدیران توئیتر می‌توانند در هرزمان این پیام‌ها را مشاهده کنند. بدین‌ترتیب امکان دسترسی به این پیام‌ها در شرایط مختلفی مثل پاسخ به درخواست‌های مجری قانون، هکرها و عوامل مخربی که قصد سوءاستفاده از پیام‌های خصوصی بین فرستنده و گیرنده را دارند فراهم است.

رمزنگاری سرتاسری به‌ جلوگیری از دسترسی نامناسب اشخاص ثالث به پیام‌های خصوصی کاربران توئیتر کمک می‌کند. با اعمال این تغییر، پیام‌ها به متن‌های رمزی تبدیل می‌شوند و درنتیجه پیام موردنظر غیر از فرستنده و گیرنده‌، برای افراد دیگری که به آن دسترسی دارند نامفهوم خواهد بود.

امکان رمزگشایی پیام‌ها فقط درصورتی امکان‌پذیر است که فرستنده و گیرنده، کلیدهای رمزنگاری مناسب برای رمزگشایی پیام اصلی را دراختیار داشته باشند. این رمزنگاری برای حفظ محرمانه‌بودن، یکپارچگی و دردسترس بودن داده‌ها درنظر گرفته شده است.طرفداران حریم خصوصی آنلاین از رمزنگاری سرتاسری و مزایایی که این فناوری ارائه می‌دهد، استقبال می‌کنند. سایر کاربران، از دولت‌های جهان گرفته تا خیریه‌ها و گروه‌های ذی‌نفع خاص، احساس می‌کنند که E2EE بیش از حد پیش‌روی دارد و به پنهان‌ کردن فعالیت‌های مجرمانه و محافظت از افرادی که در آن دست دارند کمک می‌کند.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن