تکنولوژی انقلابی ایلان ماسک، جهان را بُهت‌زده کرد

19 آبان 1402
نویسنده:  

سرویس علم و فناوری : ایلان ماسک به‌تازگی رسماً وعده داد که با تکنولوژی انقلابی در دست توسعه‌ی کمپانی نورالینک – Neuralink بازگشت بینایی بیماران را ممکن خواهد کرد.

به گزارش سیاست گستر ، کارآفرین مشهور ایلان ماسک با کمپانی‌های خود در حوزه‌های مختلفی پیش‌قدم شده است؛ از ایجاد تحول در صنعت خودرو با تسلا تا پروژه اسکان بشر در مریخ با اسپیس ایکس. «نورالینک» (Neuralink)، کمپانی دیگر تحت مالکیت ماسک هم چند سال است با توسعه رابط‌های مغز-کامپیوتر قصد دارد تحولی را در حوزه پزشکی رقم بزند و بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی به‌نظر می‌رسد این کمپانی تازه‌تاسیس در آینده نه‌چندان دور به دستاوردی انقلابی خواهد رسید. نورالینک قرار است تراشه‌ای را ارائه کند که می‌تواند به عارضه‌های منجر به نابینایی پایان بدهد.
 
درمان نابینایی با تکنولوژی انقلابی کمپانی نورالینک
به‌تازگی کاربری در ایکس یا همان توییتر سابق از داستان تلخ نابینایی پسر ۱۴ ساله خود به‌دلیل یک عارضه نادر گفت. به‌گفته او، وضعیت فرزندش به‌قدری وخیم شده است که عملاً با هیچ‌کدام از چشم‌هایش توانایی دیدن ندارد. ایلان ماسک در جواب به توییت او اعلام کرد نورالینک یک تراشه برای درمان نابینایی را در دست توسعه دارد که ظرف چند سال آینده آماده خواهد شد. با این حال، این نکته را هم ذکر کرد که پیش از این باید پروژه مربوط به قطع ارتباط مغز و بدن در بیماران درگیر با معلولیت اندام‌های حرکتی را دنبال کنند و در حال حاضر انتظار دریافت تاییدیه از مراجع نظارتی برای اولین آزمایش انسانی خود را می‌کشند.

نورالینک اواخر شهریورماه گذشته رسماً برای آزمایش انسانی تراشه خود فراخوان داد. تراشه مذکور توانایی درمان بیماری‌های مختلفی از جمله کوادری‌پلژی (فلج چهار اندام) را دارد و این کمپانی هم در این فراخوان خواستار داوطلبان بالای 22 سال شد که به‌دلیل صدمه به نخاع یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک دچار فلج چهار اندام شده‌اند. آن‌ها اوایل سال 2022 با رد درخواست خود از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای آزمایش انسانی مواجه شده بودند، اما نهایتاً در نیمه اول 2023 مجوز لازم را کسب کردند.

نورالینک در ابتدای مطالعات گسترده چندمنظوره خود با نام PRIME به سر می‌برد و باید منتظر ماند و دید که پروژه‌های آن با محوریت درمان معلولیت و همچنین درمان نابینایی چطور پیش می‌روند. این پروژه‌های کمپانی ایلان ماسک به‌دلیل پیچیدگی و حساسیت بسیار بالای خود، همواره با چالش‌های علمی و قانونی متعدد روبه‌رو می‌شوند و در نتیجه به‌نظر می‌آید دست کم چندین سال تا مشاهده نتیجه ملموس آن‌ها فاصله داریم.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن