جشنواره‌ای با عطر شکوفه‌های کیوی در گیلان

23 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

چوبر تالش میزبان نخستین جشنواره ملی شکوفه‌های کیوی بود.

در این جشنوره رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با تولید سالانه ۲۲۰ هزار تن کیوی بعد از مازندران مقام دوم کیوی کشور را دارد و شهرستان تالش بزرگترین شهرستان تولید کننده کیوی است.


 صالح محمدی افزود: کیوی جزو میوه‌های ارز آوری است که اگر کاشت آن حمایت شود می‌تواند سود سرشاری را نصیب کیوی کاران ودر نهایت استان و کشور کنند.


حسن محمدیاری نماینده مردم تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه کیوی کاران در زمان فروش محصول خود را با پایین‌ترین قیمت میفروشند و در زمانی که می‌خواهند برای مصارف شخصی کیوی تهیه کنند قیمت خرید کیوی بسیار بالاست گفت: این خلا بین قیمتی که از کشاورز خریداری می‌شود تا زمانی که به دست مردم برسد باید برداشته شود و این وظیفه ما نمایندگان و مسولان مربوط است.


حجت الاسلام نورزادامام جمعه تالش هم در نخستین جشنواره ملی شکوفه‌های کیوی گفت: شهرستان تالش قطب تولید کیوی است و برای اینکه این شهرستان بتواند گام‌های بلندتری برای صادرات این محصول بردارد باید تسهیلات کم بهره به کیوی کاران داده شود و حمایت‌های مسولان هم باید مداوم باشد.


ضریب پایین مکانیزاسیون در کشت کیوی، نبودحمایت‌های مالی ازکیوی کاران، اعمال نفوذ در زمان برداشت کیوی و صادرات آن از جمله مشکلاتی است که کیوی کاران گیلانی با آن مواجهند.


 اجرای موسیقی محلی، ارائه محصولاتی برپایه کیوی، اهدای نهال کیوی از دیگر برنامه‌های نخستین جشنواره ملی شکوفه‌های کیوی در چوبر تالش بود.
  گیلان ۷ هزار هکتار باغ کیوی و ۸ هزار بهره بردار کیوی دارد.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن