همایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد در رشت

10 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

رییس بنیاد ملی توسعه پایدار ایران: به رغم تاریخ کهن و منابع بسیار در گیلان، این استان سومین استان کشور تحت پوشش کمیته امداد است.

دکتر مرتضی طالع رییس بنیاد ملی توسعه پایدار ایران در همایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد در رشت گفت : گیلان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف است، اما متاسفانه آنگونه که باید از آن استفاده نشده است.


وی با بیان اینکه با وجود منابع بسیار در گیلان، این استان سومین استان کشور تحت پوشش کمیته امداد است، افزود: در شان این استان نیست با وجود تاریخ کهن و ارزنده اینگونه فقیر و محروم باشد.

رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار ایران گفت: گیلانی‌ها از دیرباز مورد توجه قرار داشتند و شخصیت‌های بالایی از این استان به مراتب علمی ملی و جهانی دست یافتند.

دکتر مرتضی طالع افزود: گیلان تحولات بزرگ علمی و فرهنگی در پایتخت ایجاد کرده و همیشه گیلانی‌ها نقش مهمی در حوزه‌های مختلف داشتند و با تلاش و تدبیر، در تاریخ ایران خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه در مقایسه با گذشته فعالیت علمی چندانی نداریم ، گفت : امروز دانش ناب نداریم اگر داشتیم اینگونه شاهد افزایش گسترده انواع بیمار‌ها از جمله سرطان در گیلان نبودیم.

محمود رنجبر رییس پژوهشکده گیلان شناسی در این همایش گفت: این همایش به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زیست شناسی (۲۷ فروردین) برگزار شده است.

رییس پژوهشکده گیلان شناسی گفت : پروفسور محمود بهزاد از چهره‌های برتر علمی و پدر زیست شناسی بودند این

همایش وهمایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد در رشت نشست تخصصی با هدف معرفی این چهره علمی و روش‌های رفتاری و اخلاقی وی به جوانان و الگو سازی چهره‌های برتر در جامعه برگزار شده است.

رنجبر با بیان اینکه پرفسور محمود بهزاد شاگران متعددی را تربیت کرده و به جامعه تحویل دادند، افزود: این شخصیت‌های بزرگ علمی باید به نسل جدید معرفی شوند.

رئیس پژوهشکده گیلان شناسی گفت: رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب، تالیف و ترجمه از پرفسور محمود بهزاد و معرفی بیش از ۲۰۰ عنوان مقاله علمی و پژوهشی از این محقق و اندیشمند از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است.

رنجبر افزود: معرفی جائزه ملی دکتر محمود بهزاد ویژه‌ی پژوهشگران و دانشجویان زیست شناسی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سال آینده است.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن