مقابله با روانشناسان و روان درمانان زرد عملی نیک و پسندیده
مطلب ویژه

09 خرداد 1401
نویسنده:  

اختصاصی سیاست گستر : سید نیما مجتبایی : مدتیست با ازدیاد قارچ گونه ی روانشناسان و روان درمانان فیک ، بی سواد و زرد در سطح فضای مجازی ، این فکر ذهن مرا درگیر کرده بود که چرا مسئولین ذی ربط در این خصوص اقدامی نکرده و دست این افراد را برای خالی کردن جیب مردم باز گذاشته اند .

افرادی که در باره ی موضوعاتی که صحبت می کنند ، سمینار برگزار می کنند و پکیج می فروشند هیچ علمی نداشته و صرفا متنی را حفظ کرده و ارایه می دهند که گاها همان متن حفظ شده را نیز با ایراد و اشکال منعکس می نمایند که در پی به آن اشاره خواهیم کرد .

مثلا خانمی که خیلی معروف است و در رابطه با ازدواج ، روابط زناشویی و مسایل عاطفی به اصطلاح مشاوره می دهد .  وقتی به حرف های این خانم گوش می دهید از همه ی این ها بیزار می شوید و شک نکنید که هر زوجی به مشاوره های این شخص گوش دهند و به آن عمل کنند ؛ اول اینکه هیچ عشقی در زندگی خود نخواهند داشت  و  دوم اینکه عمر زندگی آن ها بیش از 6 ماه نخواهد بود .

در رابطه با بی سوادی و کپی پیست ناشیانه ی این افراد نیز مثالی برایتان می زنم : چندی پیش یکی دیگر از خانم های این لیست که اتفاقا ایشان نیز معروف بوده و متاسفانه طرفداران بیشماری دارد و  در رابطه با فنگ شویی ، هوش عاطفی و مالی  و توسعه ی فردی در فضای مجازی پست منتشر می کند ، سمینار برگزار می کند و پکیج می فروشد که تا کنون پول زیادی هم به جیب زده ، در اینستاگرام خود عکس یک جفت قو را گذاشته بود . متن کپشن آن پست این بود :


بچه ها در فنگشویی اردک نشانه ی عشق است ...
و در ادامه در رابطه با فنگشویی و اردک و ... افاضاتی فرمودند .
و بدتر و دردناک تر از آن دیدن بیش از 500 کامنت مثبت بود که مردم برای آن پست گذاشته بودند .
خانم دکتر شما حرفاتون خیلی قشنگه ... خانم دکتر واقعا عالی بود ... مطالب شما خیلی خوب و مفیده ... و ... و ... و ...

برای آن پست کامنتی گذاشتم به این مزمون : خانم عزیز به طور کل اردک در هیچ کجای دنیا سنبل هیچ چیز نیست . احتمالا منظور شما قو بوده که سنبل عشق است


قوها در تمام طول عمر خود فقط یک جفت می گیرند و تا زمانی که زنده اند به آن
وفادار می مانند . البته پدیده ی تک همسری در موجودات دیگر نیز وجود دارد ولی چیزی که قو را متمایز می کند آواز معروف آن است .

در افسانه‌های قدیمی آمده که قوی گنگ در طول عمر خود هیچ صدایی تولید نمی‌کند و تنها در نزدیکی لحظات مرگ، به گوشه‌ای دنج پناه برده و آوازی زیبا به عنوان اختتامیه ی عمر عاشقانه خود می‌خواند که با اتمام آواز جانش را از دست می‌دهد. در اسطوره‌های قدیمی ذکر شده که قو در لحظات مرگ به محل اولین جفتگیری خود مراجعت کرده و آواز سر می‌دهد. اصطلاح “آواز قو” به معنی آخرین کار باشکوه یک فرد یا یک مجموعه برگرفته از همین افسانه‌ها است . به همین دلیل در سر تا سر جهان قو را سنبل عشق می نامند .

خانم محترم از آنجا که عده ی زیادی از نوجوانان و جوانان کشورمان مخاطب پیج شما هستند لطفا در انتشار پست ها دقت بیشتری بفرمایید تا اطلاعات غلط به خورد جوانان ندهید . اگر موضوعی را نمی دانید اول در رابطه با آن موضوع تحقیق کنید سپس پست خود را منتشر کنید .

پس از انتشار این کامنت در کسری از ثانیه کامنت من حذف شد . و  جالب اینکه این خانم انقدر مغرور و پرمدعا بود پست را هم اصلاح نکرد و همچنان بر روی سنبل بودن اردک پافشاری کرد .

کاملا مشخص است که این خانم در رابطه با این موضوع هیچ اطلاعی نداشته و ندارد . فقط یک روزی عکس قویی را دیده که زیرش نوشته شده سنبل عشق . بعد فکر کرده که آن عکس ، تصویری از یک اردک است و آمده گفته اردک نشانه ی عشق است .

از این دست مثال ها زیاد است . فقط یک مورد را برای شما بازگو کردم تا مطلب را بهتر در ذهنتان جا بیندازم .

امثال این آدم ها چه در حوزه ی روانشناسی ، چه در حوزه ی کسب و کار(ارز دیجیتال) یا ... زیاد هستند که متاسفانه مشغول سرکیسه کردن مردم می باشند . (با احترام به اساتید واقعی که در شبکه های اجتماعی معلومات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند) .

خوشبختانه چند روز پیش مسئولین ذی ربط حوزه ی روانشناسی لیست 144 نفره ای را تحت عنوان روانشناسان زرد و بدون مجوز منتشر کرد و از مراجع قضایی خواست تا با آنان برخورد کنند .

البته در این لیست دو سه نفر هم بودند که روا نبود نامشان در این لیست باشد . در هر حال مراجع قانونی تصمیم گیر هستند . جای بسی خوشحالیست که بالاخره در این آشفته بازار مجازی پس از مدت ها شاهد انجام یک کار مثبت از طرف مسئولین بودیم .

 

سیدنیما مجتبایی

نویسنده ، روزنامه نگار ، شاعر ، ترانه سر ا ،طراح ، گرافیست ، طراح سایت ، برنامه نویس تحت وب ، ،مستندساز ، تدوینگر ، مجری و مشاور چاپ و تبلیغات ، کارشناس فروش و بازاریابی اینترنتی

سوابق کاری :

خبرنگار هفته نامه کادح ، دبیر واحد رپرتاژ هفته نامه طاهر ، مدیر عامل آتلیه کادح ، مدیر و موسس گروه طراحان گیلان گرافیک ، مدیر فرهنگی هنری انجمن دیابت ، خبرنگار ویژه روزنامه اعتماد ، سردبیر هفته نامه آزاداندیشان ، سرپرست روزنامه اندیشه نو در استان گیلان ، دبیر حزب اسلامی کار در استان گیلان ، سرپرست روزنامه ملت ما در استان گیلان ، مدیر مسئول پایگاه خبری گیلانا ، رییس روابط عمومی شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب گیلان ، سردبیر روزنامه اقتصاد پویا در استان گیلان ، رییس روابط عمومی دانشگاه خانه کارگر گیلان .
.
در حال حاضر : صاحب و سردبیر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر ، مدیر و موسس گروه طراحان گیلان گرافیک ، مدیر انفورماتیک شرکت تدبیر سبز شمال ، مشاور تبلیغاتی و مطبوعاتی شرکت پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) ، مدیر وبسایت های گیلان گرافیک ، گیلاناگرافیک ، شهرآموزش 24 ، گراف آرتس ، گیل وب 24

وبگاه: atashofficial.ir

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن