برادران باز هم فاتحه انتخابات را می‌خوانند؟

21 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

✍محمد مهاجری : یکی از رسانه های ما  با هدف تست فضای سیاسی مدعی شد علی لاریجانی قصد ورود به انتخابات مجلس دوازدهم را دارد. واکنش علی لاریجانی اما سریع، دقیق،صریح، جریان شناسانه و قاطع بود.

در پاسخ لاریجانی دو کلیدواژه هست که گرچه در ظاهر ایهام دارد اما باطنش کاملا آشکار است. این دو کلیداژه عبارت است از خالص‌سازی و برادران.


لاریجانی در واقع تصریح می کند به آن علت در انتخابات ورود نمی‌کند که جریانی قصد خالص‌سازی بیشتر انتخابات را دارد و دنبال آن است که افراد کاملا خودی، مطیع و همسو به مجلس راه یابند که رای مثبت یا منفی‌شان در مجلس به اشاره ای یا پیغامی یا پیامکی از فلان جناح بند باشد. این خالص سازی انتهایش مجلسی است  که دناپلاس اجیرش می‌کند و شاسی‌بلند، مهارش می سازد.

نتیجه رفتار جریانی که دنبال خالص سازی است، به انهدام رکن اصلی جمهوری اسلامی یعنی اتکا به رای واقعی مردم منجر می شود و از مردمسالاری، یک کاریکاتور مضحک به نمایش می‌گذارد.


سالهاست تحت لوای نظارت استصوابی (که حتی با همه غلاظ و شداد بودنش اگر توسط جریانهای معتقد به رای مردم مدیریت شود، می‌تواند نیمچه احترامی به مردمسالاری باشد) تیشه به ریشه رکن اصلی انقلاب وارد شده و تیشه‌بدستان به جای اینکه طرد شوند، در صدر می‌نشینند.


نمونه‌اش همین انتخابات 1400 بود که عملا چند رئیس جمهور بالقوه را ذبح کردند تا فردی از صندوق در آید که مدنظر تیشه داران باشد.


حتی وقتی نظر صریح رهبرانقلاب مبنی بر "ظلم"‌شدن به یکی از نامزدها اعلام شد، نه از آیت الله جنتی و شورای نگهبان صدایی درآمد و نه قوه قضاییه که وظیفه اش مبارزه با ظلم است (و ریاستش در آن موقع، با رئیس جمهور فعلی بود) به خودش گرفت. به همین راحتی سخن و نظر رهبری را به هیچ انگاشتند و کک کسی هم نگزید.


انتخابات با شیوه ای که در 1400 و بعضا دوره‌های قبل (چه مجلس،چه ریاست جمهوری و چه خبرگان) شاهدش بوده‌ایم، مسخره کردن مردم و مسخ واژه انتخابات و یک پله بالاتر ، مسخ نظام جمهوری اسلامی است.


آنهایی که عامل این مسخ هستند و در جوابیه کوتاه لاریجانی از انها به "برادران" تعبیر شده است کاری کردند که در دو انتخابات اخیر، میزان مشارکت بسیار کم باشد و البته که چنین میزان مشارکتی به مذاق "برادران" شیرین آمده و هیچ بعید نیست که آش انتخابات 1402 همان آش باشد و کاسه اش همان.


موضع اخیر لاریجانی می‌تواند پیش از آنکه یک "الرحمان" دیگر برای رای مردم خوانده شود، تلنگری باشد به کسانی که هنوز دل در گرو نظام و مردم دارند  و " فاتحه " به این زودی‌ها بر زبانشان جاری نمی شود./بهار

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن