تمام مراکز کسب و کار باید تعطیل و پلمب شوند!

14 فروردين 1402
نویسنده:  

اوج‌گیری دوباره تنش میان حکومت با مردم بر سر حجاب اجباری به تعطیلی و پلمب بسیاری از اماكن تجاری، تفریحی و عمومی و همچنین برخوردهای شهروندان با یكدیگر منتهی شده است و بازتاب وسیعی در سانه‌ها داشته است.

و این در حالی است که از نزدیک به هفت ماه پیش و در پی جان‌باختن  مهسا امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد، اعتراضات گسترده‌ای شکل گرفته است.


به گزارش سیاست گستر به نقل از بهار نیوز : برخورد فرد مهاجم آمر به معروف با دو زن در یک مغازه لبنیاتی در رسانه‌های جهان نیز بازتاب داشته است. نشریاتی مانند تلگراف، بی‌بی‌سی، خبرگزاری فرانسه، تایمز اسرائیل و اسکای‌نیوز این خبر را پوشش داده‌اند. تلگراف با اشتراک ویدئوی رفتار آمر به معروف نوشته است: تماشا کنید، فردی روی سر زنانی که حجاب به سر ندارند ماست می‌ریزد. بی‌بی‌سی نیز در تیتر خود به خبر صدور حکم جلب پرداخته و نوشته است: دو زن ایرانی پس از حمله یک مرد به آن‌ها با ماست به دلیل نپوشاندن مو، دستگیر (جلب) شدند. خبرگزاری فرانسه نیز با تیتر «ایران دستور بازداشت زنانی که به اتهام بی‌حجابی مورد حمله قرار گرفتند را صادر کرد» به این موضوع پرداخته است. اسکای‌نیوز با تیتر «در ایران ماست بر سر زنان ریخته شد برای اینکه موهای خود را نپوشانده بودند» خبر را پوشش داد. تایمز اسرائیل نیز نوشته است: «یک ایرانی در مغازه‌ای بر سر دو زن به دلیل نپوشیدن حجاب ماست ریخت؛ زنان دستگیر شدند!»

پلمب‌درمانی!
احمد زیدآبادی در نقدی نوشت: همین چند ماه پیش، هر کاسبی مغازه‌اش را می‌بست، روی در مغازه علامت‌گذاری می‌کردند تا صاحب آن را به علت شرکت در اعتصابات، مجازات کنند. حالا خودشان تحت عناوین مختلف، دور افتاده‌اند و هر مغازه و فروشگاه و مرکز خرید و گردشگری و تفریح را به علت نوع شادی مردم و یا نحوهٔ پوشس بانوان، یکی پس از دیگری پلمب می‌کنند! با این حساب که تمام مراکز کسب و کار جامعه باید تعطیل و پلمب شوند! همان اعتصابِ مغازه‌داران برایتان کم‌هزینه‌تر از این پلمب‌درمانی نبود؟

بزرگترین مرکز تجاری و تفریحی کاشان را تعطیل کردند!
دادستان کاشان اعلام کرد که «کاشان‌مال» یکی از بزرگترین مراکز تجاری و تفریحی این شهر را به خاطر «عدم رعایت حجاب» پلمب و تعطیل کرده است. جواد نوری، گفت: «کاشان مال به دلیل رعایت نشدن حجاب از سوی مراجعان و بعضا کارکنان از روز جمعه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ پلمب و تعطیل شده است.» دادستان کاشان همچنین از پلمب بیش از ۴۰ کافه و رستوران در این شهر به دلیل «عدم رعایت حجاب توسط مشتریان» خبر داد و گفت که به بسیاری از واحدهای تجاری و تفریحی نیز «تذکر» و «اخطار پلمب» داده شده است.

۷ واحد صنفی در میانه پلمب شدند
فرمانده انتظامی شهرستان میانه گفت: ۷ واحد صنفی در میانه به دلیل رعایت نکردن شئونات ماه رمضان پلمب شدند.
 سرهنگ محمدتقی سلطانی فرمانده انتظامی شهرستان میانه گفت: ۷ واحد صنفی در میانه به دلیل رعایت نکردن شئونات ماه رمضان پلمب شدند. وی با اشاره به اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی و اصناف در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد. وی افزود: در این بازدید توسط مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی بیش از ۷۰ مورد واحد صنفی بازدید که از آن تعداد ۱۷ مورد اخطار پلمب و ۷ مورد نیز به خاطر رعایت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان پلمب شدند. برای واحدهای صنفی متخلف در این ماه اخطار پلمب صادر می‌شود و در صورت تخلف هیچ‌گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت!

۲ واحد صنفی در خرم‌آباد به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی پلمب شد
رئیس پلیس امنیت عمومی لرستان گفت: یک تالار و یک رستوران به علت عدم رعایت شئونات اسلامی در خرم‌آباد پلمب شدند.
سرهنگ رضا سبزواری در رئیس پلیس امنیت عمومی لرستان گفت: در پی بازدیدها و دریافت برخی اخبار و مستندات مبنی بر اینکه یک تالار و یک رستوران شئونات اسلامی و ضوابط و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کنند موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت. با هماهنگی قضائی این دو واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

یک اقامتگاه بوم گردی در خواف پلمب شد
فرمانده انتظامی شهرستان خواف از پلمب یک واحد بوم گردی در این شهرستان یه دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب خبر داد.
سرهنگ جواد خرسند فرمانده انتظامی شهرستان خواف  از پلمب یک واحد بوم گردی در این شهرستان یه دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب خبر داد. در راستای لزوم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی شئونات و ارزش‌های اسلامی و حجاب در اماکن گردشگری، در بازدید مامورین اداره نظارت براماکن عمومی پلیس امنیت انتظامی شهرستان از یک واحد بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری شهر نیشتیفان به علت عدم رعایت شئونات و ارزش‌های اسلامی حجاب و عفاف با هماهنگی های لازم قضایی پلمب شد.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/ پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن