عزاداری عاشورای حسینی و اقامه نماز ظهر عاشورا در رشت

07 مرداد 1402
نویسنده:  

سرویس استان ها ؛ استان گیلان : عزاداران حسینی امروز پس از عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت، نماز ظهر عاشورا و جمعه را همزمان به امامت آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان اقامه کردند.

به گزارش سیاست گستر به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت‌، عزاداران حسینی امروز پس از عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت، به یاد نماز آن حضرت در کارزار عاشورا، نماز ظهر عاشورا و جمعه را همزمان به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اقامه کردند.

 


با طنین‌انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی در میادین مرکزی و مساجد جامع شهرهای مختلف استان نیز در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان، نماز ظهر عاشورا و جمعه را اقامه کرده و عزاداری خویش را از سر گرفتند.

قبل از برگزاری نماز ظهر عاشورا چند دسته‌ عزاداری از مساجد و تکایای مختلف شهر رشت با حضور در میدان شهدای ذهاب رشت به عزاداری پرداختند.

امام جمعه رشت در این مراسم در خطبه‌های نماز جمعه، امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) را راویان بزرگ حماسه عاشورا دانست و اظهار داشت: این دو بزرگوار در جهاد تبیین نهضت عاشورای حسینی نقش بزرگی را ایفا کردند و حضرت زینب(س) با خطبه‌های قاطعانه خویش، چهره اصلی یزیدیان و امویان را آشکار کردند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زینب(س) در تاریخ ماندگار شد و دودمان بنی‌امیه را نابود کرد، گفت: امروز گنبد و بارگاه نورانی حضرت زینب(س) باقی است و از یزیدیان نامی جز زشتی و پلیدی باقی نمانده است.

وی به جهاد عظیم امام سجاد(ع) در تبیین نهضت امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: صحیفه سجادیه سیره تربیتی و آموزه‌های اهل بیت(ع) را برای همگان روشن کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تقارن روز جمعه با روز عاشورا، یادآور شد: در روایات داریم که امام زمان(عج) در روز جمعه ظهور می‌کنند و در برخی دیگر از روایات روز ظهور امام زمان(عج) را مصادف با عاشورای حسینی دانسته‌اند.

وی به نشانه‌های افول زودهنگام رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی رو به افول است؛ در روزگاری، اعراب 6 روز نتوانستند در برابر این رژیم غاصب و جعلی مقاومت کنند، اما امروز اسرائیل در درون خود مانده و هزاران انسان در تل‌آویو علیه این رژیم منحوس قیام کرده‌اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اسرائیل مانند دیوانه به هر طرف می‌زند و سرگردان است، اضافه کرد: 70 درصد خلبانان این رژیم و سربازان و افسران بیش از 40 یگان نظامی تمرد کرده و به ملت پیوسته‌اند و هر روز جمعیت فراوانی از یهودیان تظاهرات می‌کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده، اظهار امیدواری کرد که خیلی زودتر از 25 سال شاهد افول و نابودی این غده سرطانی در جغرافیای اسلام باشیم.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن