اختصاص سه و چهاردهم درصد از کل بودجه کشور به گیلان

01 مرداد 1402
نویسنده:  

سرویس استان ها ؛ استان گیلان : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطرنشان کرد : اعتبار بودجه گیلان در سال ۱۴۰۲ ، سه هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان است که ۳۷ درصد بیشتر از پارسال است.

به گزارش سیاست گستر ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح تحقق بودجه و اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد : اعتبار بودجه گیلان در سال ۱۴۰۲ ، سه هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان است که این میزان درمقایسه با پارسال ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 



شراره کاووسی افزود: در سال ۱۴۰۲ گیلان سه و چهاردهم درصد از کل بودجه کشور را به خود اختصاص داده است که رتبه دوازدهم را دارد.


 وی با بیان اینکه توزیع بهینه منابع در شهرستان‌ها در گیلان از اولویت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی است افزود: در توزیع اعتبار، طرح‌ها براساس اهمیت اولویت بندی شده اند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت در دوره کنونی اعتبار تنها براساس شاخص جمعیتی توزیع نشده، بلکه شاخص‌های محرومیت و وسعت شهرستان‌ها هم ملاک قرار گرفته است.


کاووسی با اشاره به افزایش اعتبارات سهم مناطق محروم در توزیع منابع، گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام در شهرستان‌ها به ویژه در مناطق محروم از دیگر اولویت‌های تعیین شده است.


وی از احصای دو هزار و ۵۹۰ طرح نیمه تمام در سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد و افزود: توزیع اعتبارات به این طرح‌ها بر اساس پیشرفت طرح‌ها، مطالبات مردمی، طرح‌های مناطق محروم، طرح‌های حوزه رشد تولید و ایجاد اشتغال انجام می‌شود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ۲۴۱ طرح سال ۱۴۰۱ تأمین اعتبار شده، گفت: این طرح‌ها هم‌اکنون به طور متوسط ۷۸ درصد پیشرفت دارند.


کاووسی با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر شروع نشدن طرح‌های جدید در استان، گفت: تمرکز سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام معطوف شده است.


وی با اشاره به برخی از طرح‌های فراملی در استان، تصریح کرد: تکمیل راه آهن رشت کاسپین، احیای تالاب انزلی، هوشمند سازی و انسداد مرز آستارا و عملیات آبخیزداری از جمله طرح‌های فرا ملی هستند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به طرح‌های بین منطقه‌ای در استان، گفت: تکمیل آزادراه رشت قزوین و تکمیل سایت آموزشی درمانی در لاکان رشت ماهیت بین منطقه‌ای دارند.


کاووسی طرح‌های استانی را از دیگر طرح‌های استان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری دانست و افزود: پسماند، تکمیل تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان، کمک به ترمیم پل‌های آسیب‌دیده از سیلاب از جمله این طرح‌ها هستند.


وی استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تامین مالی پروژه‌ها از جمله تسهیلات بانکی، منابع در اختیار وزارت نفت، فروش املاک مازاد، ماده ۲۳ و جز دو بند ب تبصره ۱۸ را از جمله ردیف‌های جذب منابع برای اتمام طرح‌ها در استان دانست.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به ارتقاء نظام پایش و نظارت اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۸۰۷ طرح در این پایش منطبق با سیاست‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده است.


کاووسی با اشاره به ۱۲۹ مصوبه تامین اعتبارات سفر، گفت: هفت هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان تعهد سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده است که حدود ۵۰ درصد آن تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است.


وی بیشترین اعتبارات تخصیص یافته از محل سفر را برای وزارت نیرو، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان اعلام کرد و افزود: حدود ۳۳ درصد کل اعتبارت استان به راه آهن رشت کاسپین و آزادراه رشت قزوین تخصیص یافته است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به عملکرد تحقق بودجه‌ای گیلان گفت: دو هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان رقم بودجه‌ای گیلان در سال گذشته بوده که ۶۹ درصد آن تخصیص یافته است.


کاووسی با بیان اینکه گیلان چهارمین استان با کمترین نرخ تورم در کشور است، افزود: سرعت رشد قیمت عمومی کالا و خدمات در استان گیلان کنترل و مهار شده است.


وی با اشاره به تورم ۳۲ درصدی اجاره‌بها در گیلان، افزود: حمل و نقل، بهداشت و درمان، نان و غلات، پوشاک و کفش و آب و برق و سوخت در ردیف‌های بعدی تورم قرار دارند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه در استان یکی از موضوعاتی که از ۵ درصد اعتبارات عمرانی گیلان برای آن هزینه می‌شود موضوع جمعیت است گفت: ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل کلنیک ناباروری بیمارستان الزهرا هزینه شده است.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن