تشکیل ستاد‌های ساماندهی سواحل در سراسراستان

03 تیر 1402
نویسنده:  

سرویس استان ها ؛ استان گیلان : طرح‌های سالم سازی دریا، برای بهرمندی هرچه بیشتر مردم ومسافران از مواهب دریا درشهر‌های ساحلی گیلان آغاز به کارکرد.سالم سازی درز

به گزارش سیاست گستر ، استاندار در مراسم آغاز طرح‌های سالم سازی دریا در منطقه‌ی عسگر آباد دهکا کیاشهر گفت: برای بهره مندی هرچه بیشترمردم و مسافران از طرح‌های سالم سازی دریا، ستاد‌های ساماندهی سواحل در سراسراستان تشکیل شده است.

 

اسدالله عباسی با تاکید بر نقش سرمایه‌گذار در توسعه سواحل استان افزود: باید در گیلان برای سرمایه گذاران در هر حوزه‌ای فرش قرمز پهن کنیم و سرمایه گذاران فعال در حوزه سواحل هم باید از بومیان این استان برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

 

 


وی با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در این استان بیان کرد: بخشی از سواحل موجود در گیلان در مناطق شهری و بخشی دیگر در مناطق روستایی قرار دارد و به این منظور فرمانداران مکلف به برگزاری جلسات با سرمایه گذاران حوزه سواحل هستند.


دکتر عباسی با اشاره به اجرایی شدن طرح سالمسازی دریا در این استان بیان کرد: باید فرمانداران مناطق ساحلی که سالمسازی شده است را برای گردشگران بومی و غیر بومی معرفی کنند تا دیگر شاهد غرق شدن هموطنانمان در سواحل نباشیم.


استاندار گیلان از شناسایی ۳۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل گیلان خبر داد و تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده تاکنون در ۱۰ شهرستان این استان ۳۰۰ نقطه خطر آفرین و شنا ممنوع و همچنین ۳۰ طرح سالمسازی دریا شناسایی شده است.


وی افزود: مردم این استان را مردمی ولایتمدار و دیندار برشمرد و گفت: مسافران و گردشگران باید در سواحل استان تمامی شئونات اسلامی و فرهنگی را رعایت کنند و در همین راستا دستوراتی به متولیان امر داده شده است.


استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت بازارچه‌های محلی در سواحل گیلان باید مورد توجه فرمانداران قرار گیرد، افزود: در این بازارچه‌ها می‌توان انواع محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به منزله ظهور گذاشته و برای بومیان اشتغال ایجاد شود، لذا باید مناطقی در سواحل استان در این خصوص شناسایی شود.


دکتر عباسی با تاکید بر استفاده بهینه از طرح آزادسازی سواحل در گیلان به منظور ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصریح کرد: آزادسازی سواحل به معنای رهاسازی نبوده و متولیان امر به ویژه فرمانداران و منابع طبیعی باید حریم آزاد شده را با نظارت کامل در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن