شیلات گیلان روی افزایش تولید متمرکز شده است

18 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه شیلات این استان روی افزایش تولید متمرکز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال صادرات تولیدات شیلاتی گیلان به رشد ۳۷ درصدی برسد.

به گزارش سیاست گستر کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان در حوزه اقتصاد دریاپایه ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که برنامه ریزی خوبی در راستای تحقق آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های شیلات در راستای دست یابی تعهدات سازمانی، افزود: بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شیلاتی گیلان برای تحقق اقتصاد دریامحور در اولویت قرار دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به شعار سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: تولید محور توسعه یک کشور است و توجه به آن در بخش‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

خلیلی با بیان اینکه شیلات گیلان روی افزایش تولید متمرکز شده است، گفت: ظرفیت‌های بالقوه خوبی در حوزه شیلات و اقتصاد دریا در گیلان وجود دارد که باید با برنامه ریزی درست، منسجم و هدفمند به فعل تبدیل شود.

وی، ظرفیت تولید خاویار در گیلان را بسیار بالا برشمرد و افزود: پرورش ماهیان خاویاری در گیلان یکی از مؤلفه‌های تحقق اقتصاد دریاپایه تلقی می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه نگاه صادرات محور روی تولیدات شیلاتی استان وجود دارد، گفت: با توجه به قرارگیری گیلان در شاهراه تجاری و اقتصادی اوراسیا، فرصت خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی از جمله خاویار است.

خلیلی با اشاره به سهم ۲۰ میلیون دلاری در بخش صادرات در سال گذشته، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال صادرات تولیدات شیلاتی گیلان به رشد ۳۷ درصدی برسد.

وی ادامه داد: با رفع موانع، تجهیز ماشین آلات و همچنین حمایت از بخش خصوصی مصمم هستیم صادرات تولیدات شیلاتی گیلان را تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰۰ میلیون دلار ارتقا ببخشیم.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن