ویلاسازی در روستاهای گیلان به یک آفت تبدیل شده است

14 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون ویلاسازی گفت: ویلاسازی در روستاهای استان گیلان به یک آفت بزرگ تبدیل شده است و اگر وضعیت با همین روند ادامه داشته باشد، تا چند سال آینده دیگر زمین کشاورزی در گیلان نخواهیم داشت.

آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش شوراهای اسلامی استان گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: اداره جامعه در محیط های چه کوچک مانند روستاها و چه بزرگ مانند شهر بسیار سخت است، زیرا کارگزاران نظام باید به تمام مطالبات مردم پاسخ دهند.

وی با اشاره به مطالبات مهم مردم از اعضای شورای اسلامی در راستای حل مشکلات جامعه گفت: مردم در حوزه اشتغال، محیط زیست و مسائل اجتماعی، فرهنگی و درمانی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا مطالباتی دارند که باید به تمام آنها توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را نماد خدمت در جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: از این رو مسئولان در شهرها یا روستاها باید به بهترین نحو ممکن به مردم خدمت صادقانه کنند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و حتی نمایندگان مجلس باید در طول خدمت خود به مردم با داشتن اراده‌ای پولادین برای ایجاد آرامش و حل مشکلات در جامعه تلاش کرده و برای دنیا و آخرت خود توشه‌ای بیافزایند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سرزمین ایران به نام جمهوری اسلامی است و تمامی اقدامات انجام شده توسط مسئولان باید رنگ و بوی دینی و اسلامی داشته باشد، گفت: خدمت کردن به مردم و مظلومان سختی‌های خود را دارد به همین دلیل استکبار برای ایجاد نفاق و انشقاق در بین مسئولان و کشور همواره در تلاش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های مسئول در اندازه های نظام مقدس اسلامی، بیان کرد: مردم داری، حمایت از ارزش‌های والای نظام جمهوری اسلامی، مقابله با فساد، ایستادگی در مقابل نفوذی‌ها و اطاعت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری از جمله ویژگی‌های مسئولان محسوب می شود.

وی با انتقاد از روند افزایشی تولید پسماند در گیلان تصریح کرد: امروز در گیلان روستاها از شهر پسماند بیشتری تولید می‌کنند از این رو اگر اعضای شورای اسلامی به تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند کمک کنند دیگر در مرکز استان مشکلی نخواهیم داشت.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز با بیان اینکه شوراها نقش مهمی در حل مشکلات استان دارند، اظهار کرد: جلسات و همایش های شوراها باید از این پس به طور فصلی و منظم برگزار شود.

وی با اشاره به انتظار مردم از اعضای شورای اسلامی شهر در توجه به مطالبات مردمی، گفت: الحمدلله مسئولان از جنس مردم هستند از این رو اعضای شورای اسلامی شهر به مردم ‌مداری توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی نیازهای مردم در نقاط مختلف گیلان بر اساس آمایش سرزمینی افزود: باید نیازهای مردم در نقاط مختلف گیلان دسته بندی شده و متناسب با آمایش سرزمینی توزیع عادلانه منابع صورت گیرد.

عباسی تشکیل شوراهای اسلامی شهر را نماد بارز مردم سالاری دینی دانست و بیان کرد: مردم از اعضای شورای اسلامی شهر انتظار دارند برای پیگیری مطالبات شان از هیچ تلاشی دریغ نکنند لذا اعضای شورای اسلامی شهر باید به تمامی این مسائل رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نقش جهاد تبیین و بازگو کردن دستاوردهای جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم در گیلان برای مردم تصریح کرد: اعضای محترم شوراها باید بدانند در حوزه راهداری، مسکن، اشتغال، مشاغل روستایی و شهری، راه‌آهن چه اقداماتی شده است که منجر به جهاد تبیین و در نتیجه ایجاد نشاط در جامعه می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا استفاده شود، گفت: توجه به مهاجرت معکوس در گیلان از انجام بسیاری از اسیب‌های اجتماعی از جمله پیری جمعیت پیشگیری می کند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بیان کرد: به منظور افزایش اشتغال پایدار و درآمدزایی روستائیان باید ابتدا ظرفیت آن روستا شناسایی و سپس در همین راستا برنامه ریزی شود و بنده به عنوان فرزند دیار میرزا از هیج‌ تلاشی برای کمک به اشتغال روستایی دریغ نمی‌کنم.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در گیلان باید از ظرفیت خود استفاده کرده و یک وحدت رویه عملکردی برای توسعه گیلان در حوزه‌های مختلف ایجاد شود.

استاندار گیلان با درخواست از فرمانداران در خصوص توجه به مطالبات اعضای شورای شورای اسلامی شهر بیان کرد: درهای اتاق فرمانداران باید به روی اعضای شورای شورای اسلامی شهر، دهیاران و شهرداران باز باشد.

عباسی با انتقاد از وجود برخی اختلافات میان اعضای شورای اسلامی شهر در چند منطقه محدود گیلان تصریح کرد: اگرچه اختلاف سلیقه در میان اعضای شورای اسلامی شهر امری اجتناب ناپذیر است ولی نباید این اختلافات به توسعه شهری و روستا لطمه وارد کند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای درست و دقیق طرح هادی در روستاهای گیلان اضافه کرد: اجرای صحیح این طرحها منجر به پیشرفت روستاهای گیلان می‌شود، لذا اجرای طرح باید در روستاها در سریع ترین زمان ممکن انجام و از کارشناسان زبده استفاده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توجه به اقتصاد کشاورزی، دامداری‌ و طیور منجر به توسعه اقتصاد روستایی در گیلان می‌شود، گفت: روستاهای گیلان در بخش تولید انواع محصولات کشاورزی دارای ظرفیت بالقوه‌ای هستند که باید مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت روستائیان برای امرار معاش باید از روستا به شهر مهاجرت کنند.

وی با ابراز خرسندی از احیای بیش از ۱۷۰‌واحد تولیدی در گیلان تصریح کرد: در واحدهای تولیدی احیا شده گیلان نیاز به کارگر و نیروی کار داریم ولی متاسفانه با کمبود نیروی کار در این حوزه مواجه هستیم که دولت مردمی برنامه ویژه در این خصوص دارد.

عباسی همچنین از صدور ۲۱۹ مجوز بی نام در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۱۶ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال در روستاها دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط مجوزها به گونه ای است که به محض در خواست سرمایه گذاری از سوی هر فرد و مجموعه ای در کمترین زمان ممکن در  زمینه های گوناگون می توان مجوز لازم در همان زمینه مورد نظر را دریافت و کار  آغاز شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توجه به پسماند و محیط زیست اساس معیار دهیاران و شهرداران برتر در گیلان است، تاکید کرد: ۳۸ سال تمام همه مردم استان برای ساماندهی پسماند سراوان فقط  شاهد خلع ید و فرار از مسئولیت بودند ولی به عنوان خدمتگزار مردم در روز معارفه و در محضر رئیس جمهور محترم قول دادم این مشکل را برطرف کنم و با وجود فشارهای مختلف در این مهم تا حدی بسیار زیادی موفق بودیم.

عباسی با انتقاد از ساخت ساختمان‌های چند طبقه در برخی از مناطق گیلان افزود: این تفکر که با پرداخت خلافی می‌توان ساختمان چند طبقه بدون مجوز ساخت باید از ذهن سازندگان، اعضای شوراها و شهرداری ها در صدور مجوزها پاک شود و در صورت اعلام‌ گزارش در این خصوص با مدیر خاطی برخورد  قانونی خواهم کرد.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر در طرح جامع باید مشخص کنند هر منطقه از شهر و هر خیابانی باید ساختمان‌های چند طبقه ساخته شود تا بعدا شاهد ساخت بناهای خلافی ها و تبعات آن نباشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه منشا آلودگی تالاب بین المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود در مرکز شهر رشت شناسایی شده و روند رفع این آلودگی ها با جدیت ادامه دارد، متذکر شد: احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر و شهرستان رشت یکی از خواسته های بحق مردم این مناطق است که تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده و برای تکمیل به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تفکیک زباله از مبدا را راهگشای چالش اساسی محیط زیست در کشور و به خصوص استان گیلان عنوان کرد و افزود: بعد از یکسال و نیم هنوز در بحث دفن زباله رفتار گذشته تکرار می شود که پذیرفتی نیست لذا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید تفکیک زباله از مبدا سریع‌تر انجام و سر و سامان داده شود.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن