۲۰۵ برنامه به مناسبت هفته کارگر در استان گیلان اجرا می‌شود

06 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان گفت: ۲۰۵ برنامه با رویکرد جهاد خدمت‌رسانی، امیدآفرینی و جهاد تبیین به مناسبت هفته بسیج کارگران در نقاط مختلف این استان به اجرا درمی‌آید.

سرهنگ عباس اسکندری روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج کارگران در رشت تشریح کرد: برپایی میز خدمات جهادی و تخصصی در واحدهای تولیدی با حضور مدیران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل استان در راستای برطرف کردن مانع‌های تولید از مهمترین برنامه‌ها به مناسبت هفته بسیج کارگران در گیلان است.

وی افزود: تهیه و توزیع پنج هزار و ۳۲۱ بسته کمک معیشتی از سوی واحدهای تولیدی گیلان و توزیع آن بین نیازمندان، مشارکت در ساخت و مرمت مسکن محرومان، پیگیری مطالبات کارگری و ایجاد نشاط در بین کارگران و کارفرمایان با برپایی مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌ها در جریان روزهای گرامی‌داشت این مناسبت است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان همچنین معاینه رایگان کارگران و کارفرمایان در شهرک‌های صنعتی، حضور کارگران بسیجی در شیفت ایثار که بدون دستمزد تلاش می‌کنند، تقدیر و تجلیل از حدود ۱۰۰ کارگر و کارفرمای نمونه، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه و بازدید دانش‌آموزان از واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به شهدای جامعه کارگری یادآور شد: ۱۴ هزار نفر از کارگران در دوران دفاع مقدس جان خود را در راه نظام جمهوری اسلامی و گسترش فرهنگ انقلابی تقدیم کردند و به درجه والای شهادت رسیدند که در میان آنها ۴۱۸ شهید از استان گیلان بودند.

اسکندری بیان کرد: کارگران اکنون نیز به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی در عرصه تولید و کار فعالیت دارند، همان فرهنگ شهدا را دنبال می‌کنند و در همان راستا رسالت و فرهنگ بسیجی کارگران گیلان به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مورد تاکید مقام معظم رهبری، مبنی بر "مهار تورم، رشد تولید" است.

وی تاکید کرد: اعضای بسیج کارگران گیلان همه تلاش خود را به‌کار خواهند بست تا مشکلات کارگران و کارفرمایان به کمترین میزان ممکن کاهش یابد و از سوی دیگر مانع‌های تولید نیز برداشته شود تا شاهد تحقق شعار سال در این استان باشیم.

اول ماه میلادی می با عنوان روز جهانی کار و کارگر نام‌گذاری شده است که این مناسبت در کشور ما از پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه با عنوان هفته کار و کارگر با برگزاری برنامه‌های گوناگون گرامی‌داشته می‌شود.

بر اساس آخرین آمارها، تامین اجتماعی گیلان افزون بر ۴۲۳ هزار بیمه شده اصلی دارد که بیشتر آنها از جامعه کارگری این استان هستند./ایرنا

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن