هجوم زمین خواران از دیگر کشور‌ها به گیلان

22 فروردين 1402
نویسنده:  

آیت الله فلاحتی: آمار تغییر کاربری‌ها در گیلان کمرشکن است و باید جلوی آن را گرفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار مدیران و معاونان بنیاد مسکن استان با بیان اینکه آمار تغییر کاربری‌ها در استان کمرشکن است ، گفت : افزایش قیمت زمین، نیاز مالی مردم و هجوم زمین خواران از دیگر کشور‌ها به گیلان از علل تغییر کاربری‌ها است که باید جلوی آن را هرچه زودتر گرفت.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به ضرورت توجه به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: با آغاز طرح تسطیح شالیزار‌ها ، برخی از مردم مخالف اجرای آن بودند ، اما اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه‌ها ، حمل بهتر محصول و عبور آسان ماشین آلات کشاورزی از شالیزار‌ها شده است.

وی به ضرورت توجه به ویلاسازی و کوچک سازی در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: به گفته روانشناسان یکی از علل بیماری‌های روحی و روانی، خانه‌های آپارتمانی است پس طرح ویلاسازی و کوچک‌سازی را می‌توان در روستا‌های گیلان اجرا کرد.

امام جمعه رشت از مهندسان و انبوه سازان خواست از کلمات و اصطلاحات فارسی در نامگذاری ساختمان‌ها استفاده کنند.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان هم در این دیدار با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت: با افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) ، این بنیاد از همان ابتدای کار برای رفع محرومیت و رسیدگی به امور مستضعفان فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

وی حضور در بازسازی مناطق جنگ زده، خسارت دیده بلایای طبیعی و همچنین مناطق محروم و ساخت مسکن برای افراد بی خانمان هجوم زمین خوران از دیگر کشور‌ها به گیلان را از فعالیت‌های ابتدایی بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن استان در دهه‌های اخیر ، گفت: بهسازی و بازسازی مسکن روستایی، تهیه طرح‌های هادی و اجرای آن در روستا‌ها، صدور سند مالکیت روستایی و همچنین ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از جمله فعالیت‌های این نهاد است که ادامه دارد.

حامد دائمی افزود: همچنین ساخت مسکن برای محرومین و خانوار‌های بی بضاعت و کم بضاعت، خانواده‌هایی با ۲ معلول تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد با پرداخت تسهیلات از حساب ۱۰۰ امام (ره) و همچنین پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بر اساس تفاهم نامه‌هایی با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی هم اکنون در دست اجراست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دربنیاد مسکن استان با اشاره به خدمات بنیاد مسکن به محرومان ، افزود: یکی از سنت‌های خوب ائمه معصومین (ع) خدمت رسانی به مردم به ویژه نیازمندان بود و مسئولان این سنت حسنه را باید با قدرت در جامعه اجرا کنند.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن