ممنوعیت ورود زباله به سراوان

28 اسفند 1401
نویسنده:  

استاندار گیلان گفت: طبق وعده داده شده پایان سال ۱۴۰۱ پایان ورود زباله به سراوان است.

به گزارش سیاست گستر ، اسدالله عباسی در محل اجرای طرح ساماندهی لندفیل سراوان که آثار پسماند در بیش از چهار هکتار با خاک به طور کامل محبوس شده درخت کاشت.


وی در مراسم بازگشت سراوان به طبیعت با بیان اینکه بازگشت سراوان به طبیعت اقدام جهادی دولت سیزدهم است، افزود: از سال ۶۳ تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص دفن زباله در سراوان اتفاق افتاد در حالی که قرار نبود زباله در این منطقه تجمیع و دفن شود.


استاندار با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت در خصوص بازگشت سراوان به طبیعت گفت: با پیگیری های انجام شده از ابتدای دولت سیزدهم دغدغه رئیس جمهور و وزیر کشور نیز حل این معضل بزرگ زیست محیطی بود.


اسدالله عباسی اعتبارات اختصاص یافته به حل معضل پسماند سراوان در 2 سال اخیر را بی سابقه دانست و افزود: در سفر رئیس جمهور به گیلان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حل معضل پسماند سراوان اختصاص یافت.


وی با بیان اینکه در انجام بهسازی و بازگشت این منطقه از سراوان، دقت نباید فدای سرعت شود، گفت: هیچ عذری در خصوص بازنگشتن کامل سراوان به طبیعت در مدت زمان یکسال پذیرفته نیست و پیمانکار این طرح موظف است در زمان مقرر، منطقه را به طور کامل به دامان طبیعت بازگرداند.


استاندار با تاکید بر اینکه نمایشگاهی از درخت های جنگل ‌های هیرکانی باید در منطقه بهسازی شده سراوان اجرایی شود، افزود: شهرداری به عنوان متولی بازگشت سراوان به طبیعت و با نظارت منابع طبیعی این ناحیه به یقین به منطقه ی نمونه جنگلی و فضای سبز تبدیل شود.


اسدالله عباسی با تاکید بر شناسایی و دادگاهی شدن عاملان وضعیت اسفناک سراوان گفت: از امروز نظارت بر ایجاد فضای سبز در منطقه سراوان با شدت بیشتری دنبال می شود.


وی از ممنوعیت ورود زباله به منطقه لندفیل سراوان خبر داد و تصریح کرد: برای بهسازی کامل این پهنه به اجرای مباحث قرارداد پیمانکار نظیر ورود مصالح لازم و ریجکتی که به طبیعت هیچ آسیبی نمی رساند، نیاز است.


استاندار ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است و یک شرکت داشت بنیان در حال تصفیه شیرابه ها است.


دکتر عباسی با اشاره به پردازش بیش از ۳۰۰ تن پسماند در کارخانه پردازش پسماند لاکان بیان کرد: در گذشته ظرفیت پردازش پسماند در لاکان ۵۰ تن بود اما هم اکنون ظرفیت پردازش به ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن رسیده است که عاملی مهم در بازگشت سراوان به طبیعت خواهد بود.


وی با تاکید بر لزوم تکمیل کارخانه کود آلی " تبدیل زباله به کود" تا پایان سال جاری گفت: شرکت یاد شده باید تا پایان سال کارخانه را تکمیل کند، در غیر این صورت با دستور رئیس کل دادگستری پرونده‌ای برای آنان برای تاخیر در انجام وظیفه و قصور در انجام وظایف تشکیل خواهد شد.


استاندار از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت برای ساماندهی فاضلاب شهر رشت هم خبر داد و گفت: یکی از دستورات ریاست محترم جمهور، ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود است و در این خصوص نشست های متعددی در گیلان برگزار و اقداماتی از جمله ساماندهی فاضلاب لاکان، بیمارستان‌های مرکز استان، مسکن مهر و شهر رشت در حال انجام است که این مهم نشان می‌دهد نگاه دولت سیزدهم در گیلان، در صدد حل زیربنایی مشکلات محیط زیست است.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن