کسب رتبه ی نخست کشور در جشنواره پاسداشت زبان و ادبیات فارسی

26 مرداد 1401
نویسنده:  

 دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان گفت: نتایج دومین جشنواره کشوری پاسداشت زبان فارسی (سعدی شناسی) ویژه دانش آموزان مدارس سما توسط معاونت فرهنگی، هنری وتربیت بدنی سازمان سما اعلام شد.

به گزارش سیاست گستر به نقل از خبرگزاری موج گیلان، تیمور آمار دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان با اعلام خبر موفقیت دانش آموز سما ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دومین جشنواره پاسداشت زبان و ادبیات فارسی «سعدی شناسی» اظهار کرد: دانا امیری دانش آموز پایه ششم دبستان پسران سما توانست با بیانی شیوا و منحصر بفرد در بخش درست خوانی حکایات سعدی رتبه نخست کشور را کسب نماید.

آمار افزود: این جشنواره ویژه دانش آموزان مدارس سما سراسر کشور  توسط معاونت فرهنگی، هنری وتربیت بدنی سازمان سما  در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم به میزبانی سما واحد شیراز برگزارگردید.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان با بیان اینکه این مسابقه با هدف پاسداشت زبان و ادبات فارسی در محورهای درست خوانی، حفظ، معنی ابیات در گلستان و بوستان سعدی برگزار شد گفت: دراین  مسابقات بیش از 250  نفر از دانش آموزان سمایی در مرحله کشوری و با محورهای درست خوانی، حفظ و معنی حکایات و ابیات گلستان وبوستان سعدی شرکت نمودند  نفرات برگزیده این مسابقات پس از پایان داوری که بصرت برخط  و به میزبانی شهر شیراز برگزار شد اعلام گردید.

آمار یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری زبان فارسی در سالیان دراز را خدمات سعدی شیرازی  با دو اثر ماندگارش بوستان و گلستان عنوان کرد و گفت: استاد سخن، سعدی مهم است و به کار امروزمان هم می آید و مردم از دیرزمان با آن می زیسته اند و انس داشته اند، هم اکنون نیز این حالت وجود دارد.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن