هشدار انتخاباتی اردوغان به مردم ترکیه

21 اسفند 1401
نویسنده:  

گروه بین الملل : رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به پیروزی اپوزیسیون در انتخابات ماه مه هشدار داد و آن را «فاجعه‌ای» برای کشورش خواند.

رجب طیب اردوغان،  در نشستی با شهرداران وابسته به حزب حاکم عدالت و توسعه در کنفرانس خبری ویدیویی تاکید کرد: نمی‌توانیم ترکیه را به امان ائتلاف چند وجهی، آزمند و بدون هدف بسپاریم، نمی‌توانیم اجازه چنین فاجعه‌ای را بدهیم.


 اردوغان در رقابت‌های انتخاباتی با کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون روبه‌رو خواهد بود که ائتلاف مخالفان روز دوشنبه او را به عنوان نامزد خود انتخاب کرد. او رئیس حزب چپ‌گرای میانه‌روی مردم جمهوری‌خواه است که موسس جمهوری ترکیه و اولین رئیس‌جمهوری آن یعنی مصطفی کمال آتاتورک ۱۹۳۸-۱۹۲۳ آن را تاسیس کرد.


این ائتلاف مخالفان نام «ائتلاف تلاش و آزادی» را بر خود اطلاق کرده و شامل احزاب «کارگران ترکیه TİP»، «کار EMEP»، «آزادی اجتماعی TOP »، «جنبش جهانی EHP» و «اتحادیه شوراهای سوسیال» است.

مخالفان از اردوغان انتقاد می‌کنند که قدرت را منحصرا در اختیار گرفته و از آن برای تاثیرگذاری بر انتخابات استفاده می‌کند.


اردوغان در حالی روز شنبه بر شدت لحن خود افزوده که کشورش برای سخت‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در ۱۴ ماه مه آماده می‌شود.


اردوغان همچنین با انتقادات شدید به دلیل افزایش تورم و نحوه عملکرد دولتش در قبال زلزله ویرانگر اوایل ماه فوریه روبه‌رو است. او رسما کمپین انتخاباتی خود را روز جمعه آغاز کرد، در حالی‌که مخالفان قول داده‌اند سیستم ریاست‌جمهوری که او پنج سال پیش به راه انداخت را از بین ببرند.


اردوغان از وعده مخالفان برای به دست گرفتن دولت انتقاد کرد و گفت، این به منزله بازگشت به ائتلاف‌هایی خواهد بود که دوره‌هایی از بی‌ثباتی در کشور را قبل از ۲۰۰۲ ایجاد کرد.


این در حالی است که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری سخت‌ترین انتخابات از سال ۲۰۰۳ خواهد بود. / بهار

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن