اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی وجود ندارد

11 تیر 1402
نویسنده:  

سرویس سیاسی : فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد از تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.

به گزارش سیاست گستر به نقل از بهار نیوز ، سردار  علیرضا تنگسیری در همایش «تجلی ایثار» و تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: جوانان باید حضور پررنگی در راهیان نور دریایی داشته باشند، زیرا دریا یک فرصت و راهبرد بزرگ است.

 

 

وی با یادآوری اینکه ۲۲۰۰ کیلومتر در جنوب و ۸۲۰ کیلومتر در شمال مرز دریایی داریم و ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: حتی نفت و گاز ما از دریا استخراج می‌شود و اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ما جزایر متعدد و مهمی داریم که مانند یک ناو هواپیمابر می‌تواند امنیت منطقه دریایی را حفظ کند چرا که قابلیت این را دارد هواپیما از آن پرواز کند.


سردار تنگسیری افزود: جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نقش استراتژیک و ویژه‌ای دارند و در خلیج فارس آبراه بین‌المللی وجود دارد، اما آب بین‌المللی وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه نفت خلیج فارس به ایران و همسایگانش اختصاص دارد، اظهار داشت: در زمانی آمریکایی‌ها در خلیج فارس صف کشیدند، اما اراده مردم و عنایت خداوند سبب شد آن‌ها ذلیلانه عقب نشینی کنند؛ امروز دشمنان در خلیج‌فارس می‌آیند، اما جوانان ما محکم به آن‌ها اخطار می‌دهند که حق نداری وارد این آبراه بشوید و آن‌ها سرشان را پایین می‌اندازند و تغییر مسیر می‌دهند.


این فرمانده ارشد سپاه تاکید کرد: ما در این نبرد نابرابر در مقابل دشمنان پیروز هستیم و از منافعی که به ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اختصاص دارد، دست نخواهیم کشید.


 تنگسیری با یادآوری افتخارات نیروی دریایی سپاه در دوران جنگ تحمیلی به غیرعملیاتی شدن ناو ساموئل رابرتز آمریکا اشاره کرد و آن را از عنایاتی برشمرد که خداوند نصیب رزمندگان کرد.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن