افشای اختلاف‌های ایران و روسیه

31 فروردين 1402
نویسنده:  

صالح النعامی در العربی الجدید نوشت: سازمان اطلاعات ایالات متحده آمریکا ارزیابی کرده است که روسیه و ایران متحد نیستند و در آینده نیز چنین نخواهند بود.

به این ترتیب که یکی از اسناد فاش شده از وزارت دفاع آمریکا به ارزیابی اطلاعات نظامی از ماهیت چالش‌های توسعه روابط روسیه و ایران پرداخته است.


به گزارش سیاست گستر به نقل از دیپلماسی ایرانی، در این سند آمده که سازمان اطلاعات آمریکا ارزیابی می‌کند که نقاط اختلاف میان روسیه و ایران احتمالا حل و فصل نمی‌شوند. در این ارزیابی آمده است که علی رغم تمایل روسیه برای کمک گرفتن از توانمندی‌های نظامی ایران برای توقیت توانمندی‌های جنگی‌اش در اوکراین اما دو کشور نتوانسته‌اند نقاط اختلاف میان خود را در تعدادی از موضوعات منطقه‌ای حل کنند.در این سند پیش بینی شده است تهران و مسکو به الگوی فعلی روابط خود تا پایان جنگ اوکراین ادامه دهند.


در خصوص تمایل ایران برای دستیابی به جنگنده «سوخو 35» روسی در این سند اشاره شده است که صنایع نظامی روسیه با دشواری‌های زیادی به علت تحریم‌های غربی روبه رو هستند و این امر قدرت این کشور برای ادامه فعالیت و تولید سامانه‌های جنگی از جمله این جنگنده‌ها را کاهش می‌دهد.


در این سند به این مسئله اشاره شده که ایران به نحوه پوشش اعتراضات در ایران در پی کشته شدن  مهسا امینی از سوی رسانه‌های روسیه اعتراض کرده است.

در این سند همچنین بر ترس روسیه از تلاش‌های ایران برای بهره‌برداری از اتکای مسکو به این کشور در زمینه نظامی با هدف دستیابی به بیشترین دستاورد ممکن تاکید شده است. این در حالی است که ایران در خصوص امکان تبدیل شدن روسیه به شریک راهبردی قابل اعتماد برای این کشور تردید دارد.در این سند توضیح داده می‌شود که روسیه درخواست ایران برای مشارکت در مذاکرات با ترکیه درباره سوریه را رد می‌کند و اشاره می‌کند که مسکو تلاش می‌کند توسعه روابطش با ایران به بروز بحران با اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر نشود.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن