دانشگاه گیلان در جمع ۱۰ دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت

04 شهریور 1402
نویسنده:  

سرویس استان ها ؛ استان گیلان : رئیس دانشگاه گیلان گفت: بر اساس جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه گیلان در جمع ۱۰ دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت.

به گزارش سیاست گستر ، فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان در مورد رتبه دانشگاه گیلان در نظام رتبه بندی وبومتریک گفت: رتبه بندی وبومتریک شاخصی برای رتبه بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا می‌باشد که توسط مؤسسه تحقیقاتی (CSIC) Consejo Superior de Investigaciones Cientificas در کشور اسپانیا از سال ۲۰۰۴ مشغول به فعالیت می‌باشد. این مؤسسه، هر شش ماه یکبار در ماه‌های ژانویه و جولای وب سایت‌های بیش از ۳۱ هزار دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از بین ۲۰۰ کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

 



در ادامه او به معرفی این نظام و چگونگی ساختار آن پرداخت و افزود: سه شاخص مهم و تاثیرگذار در این رتبه بندی وجود دارد، قابلیت مشاهده دیگران (Visibility) با وزن ۵۰ درصد که شامل مجموع تعداد لینک‌ها و دامنه‌های ارجاع شده مربوط به این لینک‌ها از یک وب سایت خارجی به وب سایت دانشگاه، مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی می‌باشد و اطلاعات مربوط به این شاخص از دو پایگاه اطلاعاتی Majestic و Ahrefs استخراج می‌شود.

وی گفت: فایل‌های قابل دسترسی (Openness) با وزن ۱۰ درصد شامل تعداد استناد‌ها به نویسندگان برتر است و مرجع دریافت اطلاعات مورد نظر موتور جستجوی Google Scholar Citations می‌باشد و برتری (Excellence) با وزن ۴۰ درصد نیز به معنای تعداد مقالات برتری می‌باشد که جزو ۱۰ درصد مقالات با بیشترین میزان ارجاعات در رشته‌های متفاوت است و این اطلاعات نیز از پایگاه سایماگو جمع آوری می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان کرد: مطابق شاخص‌های اشاره شده و آخرین نتایج ارزیابی توسط این نظام، دانشگاه گیلان از میان ۳۱۰۰۰ موسسه جهانی در رتبه ۱۳۶۰ قرار گرفته است و در بین ۴۴۰ موسسه ایرانی نیز موفق به اخذ رتبه ۱۷ گردیده است و بر این اساس، دانشگاه گیلان در جمع ۱۰ دانشگاه برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: از جمله اهداف این رتبه بندی ارتقای کیفیت تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، تشویق دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به تولید و انتشار فعالیت‌های خود به صورت محتوای الکترونیکی و ارتقای دسترس پذیری عمومی جامعه است و امید می‌رود دانشگاه گیلان نیز در این راستا موفق به کسب موفقیت‌های بیش از پیش گردد./دانشجو

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن