بازخوانی یک پرونده قتل عمد

29 خرداد 1402
نویسنده:  

سرویس حوادث ؛ بازخوانی پرونده های جنایی : منظور از قتل در قوانین، گرفتن جان فرد دیگر بطور غیر قانونی است.قتل در سه دسته کلی قرار می گیر: قتل عمد، قتل شبه عمد، قتل خطای محض که حسب مورد هر یک مجازات و طریق جبران خسارت مخصوص خود را دارند.

نمونه یک پرونده قتل فجیع خانوادگی


به گزارش سیاست گستر ، زن جواني به هويت نيلوفر 20 ساله به کلانتری17 شهر پرند مراجعه و به مأموران اعلام کرد که همسرش به هويت مجيد م 24 ساله در ششم مهرماه، برادرش به هويت علي م 26 ساله را در منزل پدريشان واقع در پرديس با شيريني آغشته به قرص خواب مسموم کرده و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنايت جسد مقتول را در چمدان جاسازي و به شهرستان محمودآباد در استان مازندران منتقل و در کنار دريا دفن کرده است.


در ادامه با توجه به اظهارات زن جوان، هماهنگي هاي لازم با قاضي کشيک دادسراي عمومي و انقلاب رباط کريم انجام و مأموران کلانتري با مراجعه به محل سکونت مجيد در شهر جديد پرند شهرک آفتاب، در ساعت 20، دوم آذرماه اقدام به دستگيري وي کرده که متهم در اظهارات اوليه خود به ارتکاب جنايت در منزل پدري خود واقع در شهر جديد پرديس اعتراف کرد.

 



با توجه به ارتکاب جنايت در شهر جديد پرديس، هماهنگي لازم با کلانتري 207 پرديس انجام و ضمن تشکيل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستوربازپرس شعبه دوم بازپرسي دادسرای امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگی در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.


با ارجاع پرونده به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، تحقيقات از متهم و همسرش در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت که در تحقيقات از همسر متهم، وي در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 20، ششم مهرماه، همسرم دراتاق پذيرايي منزل پدري اش واقع در شهر جديد پرديس، در حضور من و با ضربات متعدد چاقو اقدام به کشتن برادرش کرد و در شب جنايت، جنازه در منزل باقي ماند و آن شب، من به همراه مجيد به منزل مادرم رفتيم و فرداي آن روز که جمعه بود، به بهانه رفتن به بهشت زهرا به ميدان امام حسين رفته و بزرگترين چمدان را خريداري کرديم و مجددا به منزل پدري مجيد برگشته و جنازه را در چمدان قرار داديم و پس از قراردادن جنازه داخل چمدان، مجيد به بهانه جابجا کردن اثاثيه منزل، اقدام به اجاره يک دستگاه پيکان وانت کرد و جنازه را با کمک راننده در عقب وانت قرار داد و من نيز با اجاره يک دستگاه خودرو پرايد به دنبال آنها به محمودآباد رفته و در آنجا يک ويلا اجاره کرديم.



اين زن در ادامه اظهاراتش گفت: ابتدا قرار بود مجيد، جنازه برادرش را در ويلا دفن کند اما از آنجائي که انتهاي کوچه به دريا ختم مي شد، شب هنگام جنازه را به جلوي دريا برده و پس از بازکردن چمدان، شروع به چيدن سنگ روي جنازه کرده و آن را زير سنگ ها پنهان کرديم و مجيد قصد داشت تا روي جنازه شن بريزد اما چون يک نفر در آنجا بود، موفق به اين کار نشد و همان شب به تهران برگشتيم.


همسر مجيد در خصوص علت مراجعه خود به پليس نيز گفت: در آخرين روز آبان با همسرم در خانه درگير شدم مجيد مرا تهديد و عنوان کرد که من برادر و پدرم را کشته ام و تو را نيز خواهم کشت من نيز از روي ترس به کلانتري رفتم و آنچه را که در خصوص شوهرم مي دانستم، به پليس اعلام کردم.


مجيد که پس از دستگيري انگيزه خود از ارتکاب جنايت را ناموسي عنوان کرده بود، در اظهارات اوليه خود به کارآگاهان گفت: به تحريک همسرم و با نقشه اي که همسرم طراحي کرده بود، ابتدا حدود 40 قرص خواب آور را به صورت پودر در شيريني ريخته و به برادرم داديم که پس از بي هوش شدن وي با چندين ضربه چاقو او را به قتل رساندم و پس از خريد يک چمدان بزرگ، بدون آن که راننده وانت متوجه موضوع شود جنازه را به ويلايي در محمودآباد برده و شبانه دفن کردم.


مجيد در ادامه اظهارات خود و در خصوص ارتکاب جنايتي ديگر و قتل پدر خود نيز به کارآگاهان گفت: پدرم خودکشي کرده است و قبل از فوت پدرم، مادرم به دليل اختلافات خانوادگي در هشتم مرداد سال 89 خودکشي کرد و خود را از طبقه پنجم ساختمان به پائين پرتاب کرد و پس از مرگ مادرم، پدرم نيز پس از مدتي کوتاه و به خاطر عذاب وجدان، در 22 آذر همان سال خودکشي کرد و همسرم به خاطر دعوا و به علت اينکه او را مورد ضرب و شتم قرار دادم ، به دروغ اين موضوع را به من نسبت داده است.


در ادامه تحقيقات و در راستاي بررسي اظهارات هر دو متهم پرونده، بار ديگر تحقيقات از همسر مجيد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و همسر مجيد اين بار در خصوص انگيزه همسرش در قتل برادر خود، به کارآگاهان گفت : يک سال بعد از ازدواج، مجيد مطلبي را با من در ميان گذاشت که باعث تعجبم شد و عنوان کرد که پدرش را کشته و به خاطر عذاب وجدان ناشي از قتل پدرش قصد دارد تا اين موضوع را با فردي در ميان بگذارد و به همين علت قتل پدرش را با من در ميان گذاشت.


همسر متهم با بيان اينکه مجيد پدر خود را در مرگ مادرش مقصر مي دانست، به کارآگاهان گفت: به همين علت در شيريني، قرص خواب آور ريخته و وقتي پدرش بي هوش شد او را به قتل مي رساند و پس از آن عنوان مي کند که پدرش به خاطر عذاب وجدان ناشي از مرگ همسرش خودکشي کرده است.


همسر مجيد در ادامه به کارآگاهان گفت: برادر مجيد از موضوع قتل پدرش توسط مجيد اطلاع پيدا کرده بود و شب جنايت مجيد به من گفت که علي از موضوع قتل پدرم سر در آورده و اگر او را نکشم، مرا به پليس معرفي خواهد کرد که پس از آن قرص هايي را که از قبل خريداري کرده بود به من داد و من نيز پس از مسموم کردن شيريني ها، تعدادي از آنها را به برادرشوهرم تعارف کردم.


با انجام تحقيقات از مجيد و همسر وي و با توجه به مشخص شدن برخي اظهارات ضد و نقيض در اظهارات مجيد، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش ضمن تأييد اظهارات همسرش در خصوص انگيزه واقعي قتل برادرش، به ارتکاب قتل پدرش در سال 1389 اعتراف کرد.


با اعتراف صريح متهم اصلي پرونده و همسرش در خصوص انتقال جسد به شمال کشور هماهنگي هاي لازم با پليس آگاهي شهرستان محمودآباد انجام و مشخص شد که جسد مقتول در حدود يک ماه گذشته و به صورت ناشناس در سواحل دريا کشف شده است.


در ادامه تحقيقات، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا کردند که متهم و همسرش پس از ارتکاب دومين جنايت، با جعل هويت و امضاي برادر متهم اقدام به برداشت مبلغ 28 ميليون و 500 هزار تومان از حساب مقتول کرده اند.


با توجه به لزوم انجام تحقيقات تکميلي، به دستور بازپرس قرار بازداشت موقت براي هر دو متهم پرونده صادر و متهمان براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن